امروز يك شنبه  ۱۵ مهر ۱۴۰۳

رفع اشکال آنتن‌های مایکروویو در سطح استان اردبیل

مشاهده ۸۱
۱۴۰۳/۰۷/۱۱- ۱۱:۳۵

به منظور آچارکشی آنتن های مایکروویو در سطح استان اردبیل کارشناسان امور پشتیبانی مایکروویو اداره‌کل ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای به محل اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و وزش بادهای شدید در ایستگاه‌های استان اردبیل به منظور جلوگیری از بوجود آمدن قطعی در زمینه سیگنال رسانی به ایستگاه‌های فرستنده‌های تلویزیونی، کلیه‌ی آنتن‌های مایکروویو و قندیل بندهای ایستگاه‌ها در چند مرحله بررسی و رفع اشکال شد.

در مرحله اول آنتن‌های ایستگاه‌های فرستنده تلویزیونی ملانکوه خلخال به دلیل وزش بادهای شدید در طول فصل‌های پاییز و زمستان هر یک از آنتن‌های این ایستگاه دارای شش عدد بازویی است که آچارکشی شد.

در مرحله دوم آنتن و قندیل بند ایستگاه کوهسنگر آچارکشی شد.

در مرحله سوم آنتن‌ها و قندیل بندهای مرکز اردبیل مورد آچارکشی و بازدید قرار گرفت که برای پیشگیری از بوجود آمدن قطعی در آینده می‌بایست هر دو قندیل‌گیر مرکز تعویض شد.در مرحله آخر آنتن‌ها و قندیل‌بند ایستگاه قصر داغ آچارکشی و بررسی شد.

شایان ذکر است در این ایستگاه 3 عدد آنتن با ابعاد بزرگ و مرتفع وجود دارد که سیگنال STM1 را از مرکز اردبیل دریافت و به ایستگاه مالانکوه منتقل می‌کند.

با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که در زمستان سال گذشته یکی از آنتن‌ها در اثر برخورد قندیل دچار آسیب شده و با توجه به اهمیت این آنتن تعمیر و یک قندیل بند مناسب نیز برای آن طراحی، ساخته و نصب شد.

امتیاز شما