امروز دوشنبه  ۳۰ مهر ۱۴۰۳
دکتر جبلی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه رسانه‌های صوت‌‌‌وتصویر فراگیر
دکتر جبلی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه رسانه‌های صوت‌‌‌وتصویر فراگیر

مأموریت رسانه ملی در قبال سکوها حمایتگرانه است/افزوده شدن تلوبیون به ظرفیت مخاطبی رسانه‌ها

مشاهده ۱۵۴
۱۴۰۳/۰۷/۰۲- ۰۷:۵۱
تعداد بازدید:154

رئیس رسانه ملی با توصیف نمایشگاه رصتا به‌عنوان یک دورهمی جامع میان فعالان حوزه فضای مجازی که در قالب آن امکان شناخت، تعامل و توافقات چندجانبه حاصل می‌شود، گفت: مأموریت اصلی ساترا حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی در قالب صوت و تصویر است که در درجه اول برای مخاطب و بعد فعالان این حوزه منفعت خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا)  در مصلای امام خمینی (ره)، ضمن قدردانی از همه فعالان و نهادهای مختلف تنظیم‌گر و مجموعه ارائه‌کنندگان خدمات صوت و تصویر مجازی که برای سومین سال در نمایشگاه رصتا شرکت کرده‌بودند، گفت: آشنایی بیشتر تولیدکنندگان محتوا با خدماتی که شرکت‌ها، ساترا و مابقی مجموعه‌ها ارائه می‌دهند، ازجمله نتایج خوب نمایشگاه رصتاست.

وی افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال بیش از سال گذشته بود و حضور نزدیک به 170 سکو و فعال عرصه صوت‌وتصویر فراگیر در نمایشگاه امیدوارکننده بود.

جبلی با اشاره به اینکه براساس قانون، مسئولیت تسهیل‌گری و شتاب‌دهی به تولید محتوای سالم در فضای مجازی بر عهده صداوسیماست، عنوان کرد: تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی، به‌علت گستردگی این بستر، نیاز مخاطب و تغییر ذائقه مصرف مخاطب به‌قدری مهم و کلان است که صداوسیما به‌تنهایی از عهده آن برنمی‌آید و نیازمند هم‌افزایی بین‌بخشی است.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: مأموریت اصلی ساترا حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی در قالب صوت و تصویر است که در درجه اول برای مخاطب و بعد، فعالان این حوزه موجد منافع متعدد است.

وی درباره منافع مشترک ساترا و تولیدکنندگان محتوا هم گفت: خدمات ساترا روزبه‌روز درحال گسترش است که ازجمله آن‌ها می‌توان به استفاده از بستر تلوبیون با 30 میلیون مخاطب اشاره کرد. که در همین زمینه، امروز در نمایشگاه، صفحه اختصاصی ساترا در تلوبیون رونمایی شد. درحیطه تعامل و هم‌افزایی با سکوها، ساترا می‌تواند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد. هرگونه محتوایی که مطابق با ضوابط رسانه ملی باشد، از تشویق‌ و حمایت‌ صداوسیما برخوردار خواهد شد که درنهایت، به تقویت نقش قرارگاهی تولید محتوا و تولید محتوای فاخر کمک می‌کند.

جبلی درباره دستاوردهای ویژه نمایشگاه سوم رصتا گفت: دستاوردها درخور ‌توجه و امیدوارکننده‌اند؛ نمایشگاه رصتا یک دورهمی جامع میان فعالان حوزه فضای مجازی است که در قالب آن، امکان شناخت، تعامل و توافقات چندجانبه حاصل می‌شود و ظرفیت خوبی برای بهره‌برداری همکاران ما در رسانه ملی هم به دست می‌دهد. امیدوارم نمایشگاه امسال که گستردگی کمّی و کیفی بهتری دارد، این دستاوردها را به‌شکل بهتری ارائه دهد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره رونمایی از صفحه ساترا در تلوبیون و مزیت‌های آن گفت: بستر تلوبیون علاوه‌‌بر امتداد رسانه ملی در فضای مجازی، امکان اشتراک‌گذاری محتوا در تلوبیون را برای سکوها فراهم می‌کند؛ بنابراین، با این خدمت جدید، تلوبیون امتداد تولیدات محتوایی صوت‌وتصویر فراگیر هم خواهد بود و سکوها به بازاری با 30 میلیون مخاطب دست پیدا می‌کنند.

رئیس رسانه ملی در پاسخ به پرسشی درباره ورود چهره‌های جدید به رسانه ملی گفت: عرصه مصرف محتوا چه برودکست و چه عرصه‌های جدید صوت‌وتصویر فراگیر، به این حوزه تنوع و گستردگی بخشیده است. ما هم به‌عنوان یک سازمان پویا و رسانه گسترده ملی که مخاطبان همیشگی در جای‌جای کشور دارد، درصدد نو کردن و استفاده از ظرفیت‌های فعلی و استعدادهای جدید در عرصه تولیدیم. ما علاوه‌بر حفظ و تداوم ویژندهای قبلی، درحال تولید ویژندهای نو و شناسایی و میدان دادن به استعدادهای جدید هستیم.

وی ادامه داد: در تعامل نزدیک ساترا با تولیدکنندگان اتفاقات خوبی رخ داده که مصداقش همین نمایشگاه است و روزبه‌روز به هم‌زبانی بیشتر بین این دو نزدیک می‌شویم تا به روزی برسیم که محتوای نمایش‌خانگی هم به ذائقه فرهنگی غالب در جامعه نزدیک‌تر شود و در آینده شاهد موارد کمتری از تخلف در هنجارها باشیم.

جبلی درباره حق اشتراک بالای سکوها گفت: سازمان از این حق اشتراک‌ها منتفع نمی‌شود و در‌این‌میان، وظیفه ساترا حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌طور هم‌زمان است.

تصاویر

امتیاز شما