امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

«رصتا»، فرصتی برای تعامل و آشنایی مردم با سکوها

مشاهده ۶۵
۱۴۰۳/۰۶/۲۸- ۰۹:۳۹

دبیر سومین نمایشگاه «رصتا» درگفت‌وگو با رادیو صبا درباره هدف و رویکرد برگزاری نمایشگاه رصتا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با سومین نمایشگاه «رصتا» برنامه‌ زنده «رصدخانه» را از محل برگزاری این نمایشگاه در مصلای امام خمینی(ره) تهران راهی آنتن کرده‌است.
حمیدرضا نوابی، دبیر سومین نمایشگاه «رصتا» در این دوره از نمایشگاه که از تاریخ ۲۶ تا ۲۹شهریور برگزار می‌شود، مهمان «رصدخانه» بود. وی با اشاره به اینکه نمایشگاه «رصتا» در آستانه سه‌سالگی‌اش توانسته است جایش را به‌عنوان مهم‌ترین رویداد حوزه صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی باز کند، گفت: این نمایشگاه به فعالان صنعت صوت و تصویر، سکو‌ها (پلتفرم‌ها) و مخاطبان عمومی فرصتی برای آشنایی با جدیدترین فناوری‌های صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی می‌دهد و به ارتقای کیفیت و توسعه صنعت کمک می‌کند.

نوابی ادامه داد: در دوره سوم تلاش کردیم نمایشگاه را به سمت رویداد محورشدن ببریم به همین دلیل به موضوع مهم هوش مصنوعی ورود کردیم و سه کمیسیون برای ستاد هوش مصنوعی سازمان در نظر گرفته‌ایم. در تالار هوش مصنوعی میزبان کسانی هستیم که محتواهای مرتبط ارائه می‌کنند و استقبال از این تالار به حدی بود که حتما از بسیاری از طرح‌های آنان در سازمان صداوسیما استفاده خواهیم کرد.
دبیر سومین نمایشگاه «رصتا» با اشاره به اهداف و برنامه‌‌های مجمع رصتا اظهار داشت: این مجمع برنامه‌های متنوعی را برای شرکت‌کنندگان در سومین دوره نمایشگاه ملی «رصتا» تدارک دیده است. این برنامه‌ها شامل نشست‌های تخصصی، نشست‌های عمومی مالکان و مدیران رسانه‌ها، برنامه‌های اجرا و دوبله زنده و کارگاه‌های آموزشی است.

نوابی در پاسخ به پرسش مهدی پر مجری برنامه درباره علاقه‌‌مندی سکوها و فواید این حضور در نمایشگاه گفت: تعامل و هم‌افزایی بین فعالان و صاحبان سکوها با یکدیگر و با ساترا در مقام حمایت‌کننده رسانه‌های صوت‌و‌تصویر‌فراگیر مهمترین هدفی است که رصتا در پی آن است.
وی حضور کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری و کانون مجریان رسانه‌های دیداری را اتفاق مهمی در نمایشگاه دانست و گفت: این دو کانون با برپایی برنامه‌های متنوع شور و حالی به نمایشگاه داده‌‌اند. کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری با حضور تهیه‌کنندگان جوان و پیشکسوت از سراسر کشور در کنار حضور دارند و هدفشان انتقال تجربه و آشنا کردن علاقه‌مندان به سیستم‌های نوین تولید و برنامه‌‌سازی است.

به گفته دبیر نمایشگاه برنامه‌سازان با مراجعه به این کانون می‌توانند با راهکارهای تولید و شیوه‌های تولید و ارزان‌سازی تولید و معرفی‌های چهره‌های نخبه و پیشکسوت آشنا شوند و این می‌تواند به حوزه برنامه‌سازی کمک کند.
نوابی تصریح کرد: کانون مجریان رسانه‌های دیداری نیز برای مخاطبان و حاضران این رویداد آزمون استعدادیابی اجرای تلویزیونی برگزار می‌کنند که با استقبال پرشوری رو به رو شده‌ است.

وی در پاسخ به این پرسش مجری که ساترا چه خدماتی به سکوها ارائه می‌دهد گفت: ساترا در مقام تنظیم‌گری رسانه علاوه بر بخش نظارتی‌اش نقش حمایت کننده از سکوها را دارد. ساترا علاوه بر در اختیارقرار دادن غرفه، و فضا برای فعالیت سکوها، هدیه‌ای نیز برای حمایت از کسب و کار به آنها اختصاص داده است.

دبیر نمایشگاه در ادامه از اختصاص اعتبار خرید از سکوهای حاضر در نمایشگاه خبر داد و گفت: بازدیدکنندگان با مراجعه به غرفه مرکز خدمات رسانه ساترا با ارائه کدملی می‌توانند مبلغ ۳۰۰ هزارتومان اعتبار استفاده از سکوها را هدیه بگیرند.

برنامه گفت‌وگو محور «رصد خانه» به تهیه کنندگی رضا عزتی و با اجرای مهدی پر با هدف معرفی سومین نمایشگاه رصتا و سکوهای دارای مجوز از ساترا و مراکز علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه صوت‌ و تصویر فراگیر و نمایش خانگی به گفتگو با کارشناسان و مسئولان این نمایشگاه می‌پردازد این برنامه تا ۲۹ شهریور هر روز ساعت ۱۵ راهی آنتن صبا می‌شود.

امتیاز شما