امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
در دیدار رئیس موسسه فرهنگی اکو و مدیرکل اموربین الملل تصریح شد:
در دیدار رئیس موسسه فرهنگی اکو و مدیرکل اموربین الملل تصریح شد:

استفاده از ظرفیت ها و فرصت های رسانه ای برای گسترش تعاملات فرهنگی

مشاهده ۷۸
۱۴۰۳/۰۶/۲۸- ۰۹:۲۸

دکتر «سعدخان» رئیس موسسه فرهنگی اکو روز سه شنبه با حضور در اداره کل امور بین الملل با دکتر «عباس محمدنژاد» مدیرکل اموربین الملل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار که در راستای گسترش تعامل و همکاری میان صدا وسیما و نهادهای فرهنگی بین‌المللی و منطقه‌ای انجام گرفت، محمدنژاد ضمن خوش آمدگویی به رئیس موسسه فرهنگی اکو به تاریخچه همکاری سازمان با این موسسه و نیز ظرفیت‌ها و فرصت های فراوان برای گسترش تعاملات پرداخت.

وی افزود: با وجود اشتراکات فراوان، مردم کشورهای عضو سازمان همکاری اکو شناخت کافی از یکدیگر ندارند و عمدتا اخبار هم را از طریق رسانه‌های غربی دنبال می‌کنند و با توجه به سوگیری این رسانه‌ها، واقعیات به مخاطب در منطقه انتقال پیدا نمی‌کند. این موضوع ضرورت همکاری و هم افزایی رسانه‌ها را در کشورهای عضو را افزایش می دهد لذا ایجاد یک سازوکار برای همکاری بیشتر رسانه‌ها در کشورهای منطقه در این شرایط مناسب خواهد بود.

مدیرکل امور بین الملل صداوسیما در ادامه پیشنهاد برگزاری نشست و تاسیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای عضو اکو را که پیش از این درتقویم اجرایی 2020 اکو مصوب شده اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد مطرح کرد.  

در ادامه این دیدار دکتر سعدخان رئیس موسسه فرهنگی اکو ضمن ابراز خوشحالی از حضور در صداوسیما بر تقویت دیپلماسی فرهنگی میان کشورهای اسلامی و از جمله اعضای اکو تاکید کرد.

وی رادیو و تلویزیون را ابزاری مناسب در نزدیکی ملت های منطقه دانسته و بر همکاری کشورها در این حوزه‌ها تاکید کرد. همچنین وی آمادگی موسسه فرهنگی اکو را برای استفاده از ظرفیت های صداوسیما در بخش های مختلف به ویژه موسیقی اعلام کرد.
سعد خان از پیشنهاد صداوسیما برای تاسیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای عضو اکو استقبال کرده و خواستار حمایت و پیگیری مجدد سازمان در این زمینه شد.

امتیاز شما