امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

برنامه‌های متنوع رادیو فرهنگ برای هفته دفاع مقدس/ پخش زنده از دانشکاه افسری امام علی(ع) تا یادبود شهدای خبرنگار

مشاهده ۵۲
۱۴۰۳/۰۶/۲۸- ۰۸:۲۷

رادیو فرهنگ با توجه به اهمیت مقوله فرهنگ سازی در انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس تلاش می‌کند برنامه‌های خود را با آگاهی بخشی درباره هشت سال دفاع مقدس روانه آنتن‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه‌ها در قالب مسابقه، معرفی سینمای دفاع مقدس، انعکاس اخبار فرهنگی و هنری هفته دفاع مقدس، بررسی بهترین شیوه انتقال مفاهیم دفاع مقدس به فرزندان و موارد متعدد دیگر به تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت پخش می‌شود.

پخش رسانه‌های قدسی ویژه یادبود شهدای خبرنگار از امروز در رادیو فرهنگ
رسانه‌های قدسی ویژه هفته دفاع مقدس با محوریت معرفی شهدای خبرنگار هشت سال دفاع مقدس و نگاهی به نقش خبرنگاران و عکاسان و گزارشگران در انتقال وقایع و خاطرات هشت سال دفاع مقدس و امتداد پیام شهدا از ۲۶ شهریور در ۱۰ قسمت با روایتگری مریم واعظ پور ساعت ۱۲:۲۰از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود. "سرزمین من" از دانشگاه افسری امام علی(ه) پخش می‌شود.
برنامه زنده «سرزمین من» این گروه از دوم تا پنجم مهرماه به مناسبت هفته دفاع مقدس از دانشگاه افسری امام علی (ع) ساعت ۱۳ تا۱۴ روانه آنتن می‌شود.

کتابشناسی دفاع مقدس در "کتاب فرهنگ"
«کتاب فرهنگ» نیز از ۳۱ شهریورماه به طور ویژه به کتاب های حوزه دفاع مقدس در بخش های مختلف کودک و نوجوان، تاریخ اجتماعی، خاطره نگاری و.. اختصاص دارد که ساعت ۲۰ پخش می‌شود.

داوود نماینده روایتگر داستان یک شهید
داوود نماینده در "فیض حضور" رادیو فرهنگ برگی از زندگی شهید مهندس مصطفی ابراهیمی مجد را می خواند.
برنامه «فیض حضور» که از ۲۹ شهریور برای پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت ۱۹ در جدول پخش رادیو فرهنگ قرار می‌گیرد به روایت زندگی شهید مهندس مصطفی ابراهیمی مجد و شنیدن خاطرات شهید از زبان همرزمان و دوستان و اعضای خانواده و .. اختصاص دارد. رویا ولی زاده تهیه کننده این برنامه است ‌و‌داوود نماینده کتاب فیض حضور به نویسندگی عباس کفایی قاینی را می خواند. این برنامه پیش از آن که معرف شهید مهندس ابراهیمی مجد باشد، معرف ویژگی‌های گروه تخریب ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران که زیر نظر شهید مجد فعالیت داشته می‌باشد؛ زیرا افراد نحوه فعالیت های خود را در گروه تخریب توضیح می دهند که به دستور شهید مجد انجام می‌شده است.

برنامه‌های «از سنگر تا میدان» ، «پلاک عاشقی» ، «آن روزها» ، «سنگر به سنگر» که روایت عملیات‌ها از زبان فرماندهان و رزمندگان و استمرار فرهنگ پایداری و مقاومت است علاوه بر یادآوری رشادت‌های ماندگار آن زمان، نسل جوان را با مفاهیم ارزشمند فرهنگ آشنا می‌کند.

امتیاز شما