امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
نشست شورای معاونین آموزش و پرورش گیلان با مدیر کل و معاونان صداوسیمای استان
نشست شورای معاونین آموزش و پرورش گیلان با مدیر کل و معاونان صداوسیمای استان

آمادگی صداوسیما برای تولید آثار فاخر و برنامه سازی در حوزه آموزش و پرورش

مشاهده ۶۷
۱۴۰۳/۰۶/۲۷- ۱۲:۳۰

مدیرکل و اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با حضور در صداوسیمای گیلان طی نشستی مشترک با مدیرکل و معاونان رسانه استانی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر رمضانی مدیرکل آموزش و پرورش استان به همراه اعضای شورای معاونان این اداره کل با هدف هماهنگی بیشتر برای اجرای طرح مهر و آمادگی کامل مدارس استان برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید و پوشش رسانه ای فعالیت های آموزش و پرورش استان در این راستا با دکتر ربانی مدیرکل صدا و سیمای گیلان و معاونان رسانه استانی دیدار کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۲۵ هزار معلم در مهر ۱۴۰۳ تعلیم و تربیت ۳۷۷ هزار دانش آموزان را در استان برعهده دارند. مدیرکل آموزش و پرورش استان در این نشست با اشاره به نقش موثر رسانه ملی در امر اطلاع رسانی گفت: صدا وسیما یکی از اثرگذارترین شرکای آموزش و پرورش در موفقیت‌های این نظام آموزشی است و برای ارتقا و اعتلای تعلیم و تعلم نسل آینده کشور در گرو همکاری صدا وسیما در بحث اطلاع رسانی بسیار حائز اهمیت است.

دکتر رمضانی استان با بیان اینکه امسال ۱۹ هزار کلاس درس آماده استقبال از ۳۷۷ هزار دانش آموز گیلانی است، افزود: در سال تحصیلی جدید ۲۵ هزار معلم برای تعلیم و تعلم در ۳ هزارو ۸۰۰ مدرسه استان حضور خواهند یافت. وی با تاکید بر منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اجرای صحیح برنامه‌های آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین گفت: با توجه به هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان و جنگ ترکیبی، نقش روایت اول و مدیریت افکار عمومی مهم است و این رسالت خطیر بر دوش صدا و سیما است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با قدردانی از تلاش‌ها و تعامل بسیار خوب صداوسیمای مرکز گیلان در انعکاس رویداد‌های و اطلاع رسانی موفقیت‌های آموزش و پرورش از این رسانه استانی خواست با تولید برنامه‌های آموزشی، خبری و رادیویی در خصوص تکریم جایگاه معلمان، کمک به رشد علمی دانش آموزان، رفع دغدغه‌ای خانواده‌ها در بحث فضای مجازی و اجرای برنامه‌های حوزه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استان گیلان بیش از پیش یاری کند.
محمد حسین رمضانی همچنین با تاکید بر رعایت عدالت آموزشی گفت: برای اینکه هیچ دانش آموزی در گیلان از آموزش دور نماند ۱۱ مدرسه با تک دانش آموز و ۱۵۰ مدرسه با زیر ۵ دانش آموز در گیلان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح مهر و آمادگی مدارس گیلان اضافه کرد: شاداب سازی مدارس، تعمیر و بازسازی واحد‌های آموزشی، ایمن سازی، تجهیز مدارس، ساماندهی سرویس مدارس و نیرو‌ها از جمله اقدامات این اداره کل در اجرای طرح مهر است.
مدیر کل صدا وسیمای گیلان هم در این نشست با اشاره به جایگاه و نقش معلمان در تربیت نیرو‌های انسانی گفت: رسانه استانی در آستانه سال تحصیلی دانش آموزان وبرای ارتقای نظام آموزشی و نیز نشان دادن تکاپوی خانواده بزرگ آموزش و پرورش از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کند. وی افزود:جامعه بزرگ فرهنگیان استان که رکن اصلی آن مربیان و معلمان هستند در خط مقدم تعلیم و تربیت قرار دارندو اهمیت نظام تعلیم و تربیت به حدی است که در تمدن سازی به عنوان افق های گام دوم انقلاب مدنظر قرار گرفته است.

دکتر تقی ربانی از آمادگی صدا وسیما برای تولید آثار فاخر و برنامه سازی در حوزه آموزش و پرورش خبرداد و افزود: این رسانه برای رشد علمی دانش آموزان، ترغیب نیرو‌های جوان جویای کار در عرصه تعیلم و تربیت، کاهش آسیب‌های اجتماعی ،  انعکاس محتواهای جذاب و اخبار خوب و شادی آور در نظام تعلیم و تربیت و اجرای دقیق برنامه‌های سند تحول نظام آموزشی می‌تواند در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با استفاده از ظرفیت کارشناسان خبره آموزش و پرورش و رسانه و همچنین دانش آموزان موفق برنامه تهیه و تولید کند.
در ادامه این نشست هریک از مدیران و معاونان آموزش و پرورش و صدا وسیمای گیلان دیدگاه‌های خود را در خصوص مسایل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش، تولید محتوا و برنامه سازی بیان کردند.

امتیاز شما