امروز پنج شنبه  ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
با حضور رئیس رسانه ملی؛
با حضور رئیس رسانه ملی؛

سومین نمایشگاه «رصتا» افتتاح شد

مشاهده ۴۳۲
۱۴۰۳/۰۶/۲۶- ۱۰:۲۹
تعداد بازدید:432

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران( رصتا) دقایقی قبل توسط رئیس سازمان صداوسیما افتتاح شد.

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی پس از حضور در مراسم افتتاحیه، بازدیدی از این نمایشگاه داشت و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت ارائه خدمات از سوی سکوهای صوت و تصویر فراگیر قرار گرفت.

سومین نمایشگاه رصتا از امروز و به مدت سه روز از 26 تا 29 شهریور با حضور بیش از 120 سکوی صوت و تصویر فراگیر دارای مجوز از ساترا، برخی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در قالب 168 غرفه در مصلای امام خمینی ( ره) برپاست.

نمایشگاه «رصتا» به‌عنوان یکی از رویدادهای مهم صنعت نمایشگاه‌ها، با هدف تبادل تجربیات و نمایش آخرین دستاوردهای صنعت صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی برگزار می‌شود. این نمایشگاه به فعالان صنعت، سکو‌ها و مخاطبان عمومی فرصتی برای آشنایی با جدیدترین فناوری‌های صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی می‌دهد و به ارتقای کیفیت و توسعه صنعت کمک می‌کند.

در نمایشگاه امسال، علاوه‌بر نمایش آخرین وضعیت سکوهای دارای مجوز از ساترا، ابعاد مختلف تنظیم‌گری ساترا و اقدامات این سازمان در هریک از حوزه‌های هشت‌گانه تنظیم‌گری به نمایش درمی‌آید تا علاقه‌مندان بیشتر از گذشته با دستاوردهای ساترا در وزه‌های یادشده آشنا شوند و بتوانند سؤالات، ابهامات، پیشنهادها و انتقاداتشان را به‌طور مستقیم و بی‌واسطه با مسئولان در میان بگذارند.

در جریان این بازدید، صفحه ساترا در تلوبیون و ستاد هوش مصنوعی رسانه ملی توسط رئیس سازمان صداوسیما افتتاح شد.

سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، در حاشیه نمایشگاه گفت: نمایشگاه «رصتا» در سومین دوره‌ خود پرشور‌تر از دوره‌های قبلی در حال برگزاری است. بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر برای فعالان صنعت و مخاطبان این عرصه برقرار شده است و برنامه‌های مرتبطی برای شرکت‌کنندگان و سکوداران، بازدیدکنندگان شامل نشست‌های تخصصی تدارک دیده شده‌ است.

وی افزود: برخی از این نشست‌ها برای سکوداران و برخی برای مردم در جهت آموزش و انتقال تجربه و هم‌افزایی و آموزش سواد رسانه‌ای و مجازی و تالار هوش مصنوعی خواهند بود‌. علاوه بر نشست‌ها و تالار هوش مصنوعی، میزهای ارائه مشورت به شکل خصوصی توسط مسئولان و متخصصان در این رویداد آماده خدمات‌رسانی است.

مقیسه درخصوص هدف‌‌گذاری نمایشگاه «رصتا» بیان کرد: هدف مهم نمایشگاه، هم‌افزایی و انتقال تجربه و ایجاد مشارکت بین فعالان صنعت و مردم است، بسیاری از مردم با یک یا دو سکوها آشنا هستند که این امکان آشنایی بیشتر در رصتا مهیاست، ضمن آن که فضای مجازی برای تمامی استان‌ها در خصوص نمایشگاه فعال است و تفاوتی در این زمینه وجود ندارد. یکی دیگر از اهداف رصتا، ارتباط میان مردم و مسئولان دعوت شده در این نمایشگاه است.

تصاویر

امتیاز شما