امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

انعکاس خطبه‌های نمازجمعه بجنورد از شبکه اترک

۱۴۰۳/۰۶/۲۴- ۰۹:۴۶

صدا و سیمای خراسان شمالی نسبت به انعکاس خطبه‌های نماز جمعه در استان همت می‌گمارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت الاسلام و المسلمین نوری، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بجنورد گفت: جان، مال و ناموس مومن، محترم است. برای حفاظت و حراست آن، خداوند ، در مردان، خصیصه " غیرت" و در زنان، " حیاء" را قرار داده است. براساس بیان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، غیرت و ایمان، دو خصلت هستند که با رفتن یکی، دیگری هم از بین می رود. در کنار غیرت در این موضوع، غیرتمندی درباره دین خدا و خاک و میهن و ... هم داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: حیا و‌عفت، امری فطری و ذاتی در بانوان است که در سه موضوع پوشش، گفتار و رفتار، دیده می‌شود.

وی با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج) گفت: وظیفه ما یاری آن حضرت است تا کل بشر به سعادت برسند. ولایت پذیری هم لازمه این یاری است. رشد فرهنگ دینی و‌ تربیت دینی فرزندان، تقویت اقتصادی و نظامی و علمی‌کشورمان، همگی سبب می‌شود مظلومان جهان، شیرینی حکومت دینی را بچشند و زمینه ظهور حضرت فراهم بشود.

  لزوم سرعت عمل مسئولان برای تکمیل طرح های نیمه تمام و برخورد قانونی با موضوع سگ گردانی در اماکن عمومی و تفرجگاه‌ها و پارک ها، از دیگر موضوعات خطبه‌های نماز جمعه بجنورد بود.

امتیاز شما