امروز چهارشنبه  ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
رتبه پنجم کنکور علوم انسانی ۱۴۰۰در فرش قرمز رادیو صبا عنوان کرد،
رتبه پنجم کنکور علوم انسانی ۱۴۰۰در فرش قرمز رادیو صبا عنوان کرد،

زمان حال را به ماشین زمان ترجیح می‌دهم

مشاهده ۶۹
۱۴۰۳/۰۶/۱۹- ۱۲:۱۲

رادیو صبا در برنامه «فرش قرمز» با میزبانی امیر محمد سلیمانی دارنده رتبه پنجم کنکور علوم انسانی در کنکور ۱۴۰۰ مسیر موفقیت او را برای مخاطبان شرح داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «فرش قرمز» عنوان یکی از برنامه‌های گفت‌وگو محور این شبکه رادیویی است که جمعه شب‌ها میزبان نخبگان خوب کشور ما می‌شود.
این برنامه ۱۶ شهریور میزبان برگزیده پنجم کنکور علوم انسانی ۱۴۰۰ شد.
امیر محمد سلیمانی که اکنون دانشجوی حقوق دانشگاه تهران است، در این گفت‌وگوی صمیمی از مسیر موفقیت خود برای شنوندگان رادیو صبا توضیح داد.
او درخصوص موفقیتش در کنکور سراسری پشتکار داشتن را فراتر از هوش دانست و گفت: بدون پشتکار و ممارست در رسیدن به هدف نمی‌توانستم موفق شوم. اگر کسی فقط متکی به هوش بالای خودش باشد به این مرحله دست پیدا نمی‌کند.
سلیمانی که در دوره متوسطه اول موفق به کسب مدال المپیاد ریاضی شده درباره علاقه‌اش به علوم انسانی اظهار داشت: با اینکه درس ریاضی‌ام خوب بود و در المپیاد دانش آموزی هم موفق به کسب مدال ریاضی شده‌بودم اما تصمیم گرفتم وارد رشته علوم انسانی شوم و در این فضا تحصیل کنم.
وی با اشاره به میزان تلاشی که برای کنکور کرد اظهار داشت: تمرکزم روی سال آخر بود. از تابستان سال دوازدهم خواندن را با جدیت شروع کردم.
سلیمانی با اشاره به انتخاب رشته حقوق در دانشگاه بیان کرد: در هنگام انتخاب رشته می‌دانستم که اولین انتخابم سرنوشتم را تعیین می‌کند. ابتدا درک درستی از این رشته نداشتم و با اطرافیان که مشورت کردم توصیه کردند که حقوق بخوانم و من هم قبول کردم.
وی که از این انتخاب راضی است اضافه کرد: اگر به گذشته برگردم باز هم حقوق را انتخاب می‌کنم چون رشته بسیار دقیق و گسترده‌ای است و مباحث آن در همه بخش‌های زندگی انسان‌ها کارساز است و برای همه مردم جامعه مفید است.
سلیمانی که دوست دارد این رشته را در مسیر استاد دانشگاه شدن ادامه دهد اضافه کرد: با توجه به علاقه‌ام به کارهای پژوهشی دوست دارم در این رشته تدریس کنم. شاید هم سراغ وکالت رفتم. هرچند که می‌دانم وکالت چندان آسان نیست و باید بسیار متعهدانه عمل کنم.
وی که خود را انعطاف‌پذیر می‌داند در پاسخ به این پرسش مجری که آیا نصیحت پذیر است یا نه، گفت: بستگی دارد چه کسی چه نصیحتی می‌کند. مثلا سال‌ها قبل یکی از معلمان دبیرستانم گفت هر کاری می‌خواهی انجام دهی قبلش «بسم‌الله» بگو. و این همیشه در ذهنم مانده‌است.
اکبری مجری این برنامه از این جوان موفق پرسید «اگر ماشین زمان داشتی به چه زمانی می‌رفتی؟» سلیمانی در پاسخ بیان کرد، به گذشته نمی رفتم چون این مسیر را به درستی طی کردم و نیازی به بازگشت ندارم. به آینده هم نمی رفتم چون دوست دارم در حال زندگی کنم و از این مسیری که انتخاب کرده‌ام لذت ببرم.
وی در پاسخ به این پرسش مجری که اگر استاد دانشگاه شود چه‌جور استادی می‌شود گفت: فکر کنم خیلی سخت‌گیر نباشم اما با دانشجوهایی که درس نمی‌خوانند و اخر ترم دنبال نمره هستند مدارا نخواهم کرد.
سلیمانی که به ورزش کشتی علاقه‌مند است، این رشته را در دانشگاه نیز ادامه داده‌است. وی در این باره گفت: در کنار درس خواندن ورزش را هم فراموش نکردم و در مسابقات دانشجویی نیز توانستم موفقیت‌هایی کسب کنم.
مهمترین دغدغه سلیمانی درک درست از زندگی خودش و کمک به جامعه است. وی تأکید کرد: هرکدام از ما یک مسئولیت اجتماعی هم داریم و مسئولیت من این است که تلاش ‌کنم جامعه را برای اطرافیان بهتر کنم. به حل مشکلات جامعه کمک کنم.
وی در پایان به مخاطبان توصیه کرد، با پشتکار به هدفشان فکر کنند و در هر جایی که به عنوان شهروند هستند خودشان درست رفتار کنند تا جامعه هم بهتر شود.
برنامه «فرش قرمز» جمعه‌ها ساعت ۲۱ به تهیه کنندگی نیلوفر قاسمی و با اجرای امیر اکبری تقدیم مخاطبان می‌شود.

امتیاز شما