به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این بازار، نشستی با حضور فعالان عرصه صنعت رسانهای روسیه و دیگر کشورهای شرکت کننده برگزار شد که در آن محمدعلی غلامرضایی، مدیرکل تامین و رسانه بینالملل سیما ضمن معرفی توانمندیها و ظرفیتهای سازمان صداوسیما، از علاقمندی برای تعامل هر چه بیشتر با بازارهایی همچون بازار روسیه خبر داد.
غلامرضایی در این نشست، با اشاره به سیاست سلطهجویی غرب و پیگیری سیاستهای ظالمانه تحریم علیه ایران، روسیه و دیگر کشورهای آزادیخواه، تصریح کرد: جدیدترین سیاست ظالمانه که با حمایت غرب اجرایی میشود، کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه به دست رژیم صهیونیستی است.
وی همکاری رسانهای میان ایران و روسیه را فرصتی برای رساندن حقایق به گوش جهانیان توصیف و تصریح کرد: باید تلاش کنیم ارتباط میان مردم دو کشور را از طریق رسانه تقویت کنیم.
مدیرکل تامین و رسانه بینالملل سیما با بیان اینکه مردم دو کشور شناخت دقیقی از یکدیگر ندارند، تاکید کرد: رسانهها میتوانند به ایجاد شناخت عمیق ملتهای دو کشور از یکدیگر، به ویژه در حوزه تاریخی و فرهنگی کمک به سزایی داشته باشند.
غلامرضایی از امکان تولید مشترک به عنوان یکی از ظرفیتها برای همکاری رسانههای دو کشور یاد و تصریح کرد: صداوسیما برنامههای مختلفی در حوزههای سریال، مستند و پویانمایی تولید کرده است که میتواند برای مخاطبان روسی نیز جذاب باشد. از این رو حضور در این بازار را فرصت مغتنمیبرای ارتباط هر چه بیشتر با فعالان رسانهای روسیه در جهت ایجاد تعامل با هدف کمک به تعمیق شناخت و روابط بین ملتهای دو کشور تلقی میکنیم.
در این جلسه، نمایندگان شبکههای تلویزیونی، سکوهای دیجیتال، توزیعکنندگان آثار رسانهای و تهیهکنندگان و همچنین خبرنگاران حضور داشتند.
بازار محتوای مسکو دریچهای برای دسترسی به بازار رسانهای روسیه، قفقاز و همه کشورهای روس زبان محسوب میشود و بنابه اعلام برگزار کنندگان این بازار، بیش از 1000 مسئول ارشد اجرایی حوزه تجارت رسانهای از بیش از 40 کشور در آن حضور یافتند.
مسئولان برگزاری این بازار با استقبال از حضور اداره کل تأمین و رسانه بینالملل سیما در بازار محتوای مسکو از این حضور به «پیشروی همکاری ایران و روسیه به سطحی جدید» یاد کرده و در پایگاه اطلاع رسانی این بازار تصریح کرده بودند: ایران و روسیه در حال کار مشترک برای همکاری درازمدت در حوزه تجارت تلویزیون و فیلمسازی هستند. این همکاری شامل پخش محتوای تلویزیونی ایران در شبکههای تلویزیونی و سکوهای دیجیتال و همچنین فرصتهای تولید مشترک است.