به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، یکی از فعالیتهای جذاب اداره کل روابط عمومیبرای مخاطبان دعوت از بازیگران و عوامل سریال ها و برنامههای پرمخاطب رسانه ملی به واحد ارتباطات مردمی اداره کل روابط عمومی و برقراری ارتباط تلفنی آنها با مردم به طور مستقیم است از این رو برای برقراری این ارتباطات باید در ساختار سامانه هوشمند روابط عمومی، امور پشتیبانی ارتباطات تلفنی اداره کل ارتباطات زمینی معاونت توسعه و فناوری رسانه تغییرات و اقداماتی را در دستور کار قرار داده است که از جمله آن می توان به تغییر IVR فایل های صوتی تماس با شماره 162، تغییر کلیدهای مربوطه و اختصاص یک کلید برای ارتباط با میهمان (با شماره صفر) به شماره 162، باز شدن خودکار فرمهای پاسخگویی در زمان تماس، کنترل ترافیک تماسهای روی شبکه با هدف مدیریت بهتر حجم بالای تماس ها در زمان حضور میهمانان و همچنین تغییر مسیرهای ارتباطی شماره 162 از مراکز استانها به منظور کنترل ترافیک احتمالی، اشاره کرد که در نهایت فایل های صوتی ضبط شده به تفکیک میهمانان و اپراتورها در اختیار اداره کل روابط عمومی قرارداده میشود.
مدیریت ترافیک شبکه و پایش پایداری شبکه تلفنی توسط اداره کل ارتباطات زمینی معاونت توسعه و فناوری رسانه در برقراری این ارتباط نقش مهمی دارد که امیدوار است این تلاشها برای افزایش رضایت مخاطبان موثر باشد.