مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما گزارش نظرسنجی از نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال درباره برنامههای سیما در فصل بهار ۱۳۹۹ را منتشر کرد و مشخص شد ۸۳٫۷ درصد از آنها بیننده برنامههای سیما بودهاند. بر اساس این نظرسنجی، شبکه پویا با جذب ۴۱٫۸ مخاطب نوجوان، در رتبه اول قرارگرفته و پسازآن شبکههای دو (۳۲٫۳) و آموزش (۳۰٫۸) در رتبههای بعدی جا گرفتهاند. شکرستان شبکه دو هم با ۱۴٫۹ درصد مخاطب نوجوان، بیشتر از دیگر برنامهها توانسته است در فصل بهار ۱۳۹۹ مخاطب پیگیر داشته باشد.