به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در چیکده این اثر که به اهتمام دکتر حسن بشیر در اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما منتشر شده است، می خوانیم:
پیدایش و شیوع غافلگیرانه ویروس کووید 19، در سال 1398 قلمرو دین و دینداری و عرصه رسانه و ارتباطات را دستخوش تحولاتی کرد. تعطیلی مناسک جمعی از جمله نمازهای جمعه و جماعت و اجتماعات مذهبی بهویژه برنامههای فراگیر در ماههای شریف رجب، شعبان و رمضان المبارک از یک سو و بهمیدانآمدن ظرفیت آشکار و نهفته رسانه از رادیو و تلویزیون گرفته تا فضای مجازی، نمونهای قابل مطالعه برای فهم نسبت و درک تعامل دین و رسانه است. در این میان، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در این آوردگاه دشوار توانست توانمندیهای خود را بار دیگر بهدرستی بروز دهد و بخش قابل اعتنایی از نیاز معنوی و مناسکی مخاطبان را پاسخ دهد. این اما، قدم نخست است و جا دارد تا با تتبّع فراوان، نقاط قوت و ضعف کارنامه رسانهها را مورد مداقّه قرار دهیم و قدمهای بلندتری را برای تحقق رسانه دینی برداریم. ادارهکل پژوهشهای اسلامی سازمان صداوسیما، بهمثابه یگانه مرکز راهبردی مطالعات دین و رسانه، با درک این مهم، از صاحبنظران این قلمرو سترگ برای عرضه دانش سودمند و دیدگاههای عالمانه خود و تقدیم آن به جامعه علمی رسانهای دعوت نمود و اثر ارزشمند «دین، رسانه، کرونا» به اهتمام دانشمند ارجمند جناب آقای دکتر حسن بشیر، عضو محترم هیئت علمی و استاد دانشگاه امام صادق(ع) فراهم آمد. با سپاس از این فرزانه فرهیخته و نویسندگان محترم مقالات امید میرود این اثر موجب بهرهبرداری صاحبنظران، پژوهشگران و برنامهسازان قرار گیرد و این مرکز را از نقدهای سازنده و پیشنهادهای ارزنده خود بهرهمند فرمایند. متن کامل کتاب در سایت اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما به نشانی www.irc.ir بارگذاری شده است.