به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از خبرگزاری میزان، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی درباره دوگانگی در حوزه آموزش مجازی بیان کرد: در بحث آموزش مجازی مدارس شرایطی که به وجود آمد آنقدر جدید بود که مشابه آن را تجربه نکرده بودیم و صفر تا صد شرایط بکر بود. اما با توجه به گزارشهایی که از خانوادهها گرفتیم استقبال از آموزش تلویزیونی بسیار خوب بود و به جز مناطق دوردست و شهرهای کوچک همه از این فرصت استفاده کرده بودند.
حکیم زاده گفت: در حال حاضر نیز بستر آموزش در شبکه اجتماعی شاد فراهم شده و معلمان باید در زمان باقیمانده این اطمینان را به دست بیاورند که آموزشهای کافی داده شده است. این را هم اضافه کنم که همراهی والدین واقعاً در فرایند آموزش مجازی بسیار اهمیت دارد. در واقع بخشی از بازخورد از فرایند یادگیری را میتوان بازخوردی از رفتار والدین نیز دانست.
معاون آموزش ابتدایی درخصوص ارزشیابی کیفی-توصیفی در مقطع ابتدایی بیان کرد: در حال حاضر در شورای عالی آموزش و پرورش نشستهای مختلفی برگزار شده و در کمیسیونها این را بررسی کرده ایم که چه اقداماتی انجام دهیم تا این اطمینان حاصل شود که در هر مقطع یادگیری حاصل شده است. خصوصاً برای پایه اول دبستان و مهارتهای خواندن، نوشتن و حساب کردن که مهارتهای پایه است بسیار مصر هستیم اطمینان حاصل کنیم بچهها بدون مشکل به پایه بعد میروند.
وی افزود: قطعاً با توجه به شرایط سعی میکنیم این مساله را جبران کنیم، سناریوهای مختلفی طراحی شده است مثل اینکه سال تحصیلی آینده زودتر شروع شود و یا زمانی برای مرور سال تحصیلی قبلی ایجاد شود یا ارزیابیها بر چه اصولی استوار باشد. همه اینها نشان میدهد برای ما صرف قبول شدن بچهها در یک پایه تحصیلی مهم نیست بلکه برای ما مهم این است که مهارتها و یادگیری دروس به خوبی اتفاق افتاده باشد.