به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید عباس فاطمی با اشاره به تدارک گسترده مراکز استانی برای پوشش حداکثری حضور باشکوه مردم در پای صندوقهای رأی به منظور شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندورهای خبرگان رهبری اظهار کرد: تمهیدات گستردهای برای این منظور در نظر گرفته شده بود که در زمان بندی پیش بینی شده به مرحله اجرا در آمدند. وی به تولید و پخش ویژه برنامه های رادیویی و تلویزیونی قبل از ساعت 7 صبح تا پایان رأیگیری به صورت ترکیبی و با استفاده از زبانهای فارسی و محلی با بخش های متنوع برای پوشش و اطلاعرسانی زنده حضور حماسی مردم در روز انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: اولین تصاویر حضور مردمی به شبکههای سراسری خبر و 3 سیما در ساعت 7 صبح از مراکز استانی صداوسیما از جمله از گلزار شهدای کرمان (مزار شهید حاج قاسم سلیمانی) و مرکز کهگیلویه و بویر احمد صورت گرفت همچنین شبکه «شما» نیز این رویداد عظیم مردمی را به صورت لحظهای پوشش داد. فاطمی با بیان اینکه تمرکز بر ارتباط زنده با اقصی نقاط استان حتی روستاهای دور افتاده و انعکاس حضور مردم با هدف استودیوگریزی و بالا بردن ضرباهنگ ویژه برنامه های روز انتخابات در دستور کار مراکز قرار داشته است گفت: برای اولین بار پخش زنده حضور مردم استان در پای صندوقهای رأی به طور همزمان در قابهای تصویری تلویزیونی به صورت 30 قاب 16 قاب، 8 قاب، 6 قاب و 4 قاب از مراکز استانها، شهرها و شهرستان ها و برخی مناطق روستایی صورت گرفت که در این بین شبکههای سراسری خبر، یک، سه سیما و شبکه «شما» نقش مهمی داشتند چه اینکه به صورت مرجع خبری سراسر کشور به پخش تصاویر این حماسه باشکوه پرداختند. رئیس ستاد انتخابات معاونت امور استانهای صداوسیما افزود: فراخوان مسابقه عکس حضور در انتخابات و بارگذاری عکسهای ارسالی مخاطبان در رادیو نمای مراکز، تهیه و پخش برنامههای تعاملی رادیو و تلویزیون بهصورت همزمان و اجرای مشترک ویژه برنامه انتخابات، تولید 17 نماهنگ در صداوسیمای مراکز با استقبال و پخش مستمر از شبکههای سراسری و 44 عنوان موسیقی جدید ویژه انتخابات به 12 زبان و گویش که پس از ارزیابی و دریافت مجوز پخش در اختیار شبکه های سراسری صداوسیما قرار گرفت از دیگر اقدامات صورت گرفته مراکز محسوب میشوند. وی با اشاره به پخش ۱۹ کلیپ فراخوان حضور با اجرای مجریان و هنرمندان صداوسیمای استانها و کلیپهای شهید حاج قاسم سلیمانی و دعوت از مردم به حضور در انتخابات و تجدید پیمان با سردار دلها عنوان کرد: بهرهگیری از آخرین فناوریهای روزدنیا، تجهیزات فنی مانند سولیتون (دوربین سیار تصویری) و استفاده از سیستم دوربین پرتابل زنده (ایزی کست) برای لوکیشنهای متعدد و درحال حرکت و انعکاس زنده به دفعات متعدد از سطح شهرها از اقدامات نوین مراکز در پوشش انتخابات امسال بوده است. فاطمیبا بیان اینکه 29 مورد اقدام ویژه در زمینه انتخابات دوم اسفندماه در ستاد انتخابات معاونت امور استانها و مراکز استانی صداوسیما مورد اهتمام قرار داشته است گفت: در حوزه موسیقی هم شاهد تصویرگذاری مناسب موسیقیهای جدید تولید شده در مراکز با موضوع انتخابات و پخش سرودهای محلی ملبس به لباس های محلی به منظور ایجاد همبستگی و شور انتخاباتی بین مردم استانها بودیم. رئیس ستاد انتخابات معاونت امور استانهای صداوسیما به اقدامات صورت گرفته در حوزه خبر اشاره و تصریح کرد: راهاندازی استودیو در ستاد انتخابات هر استان و ارتباط مستمر با مسئولان ستاد انتخابات استانها، افزایش تعداد نقاط پوشش زنده تلویزیونی با استفاده از واحدهای سیار، ارتباطهای اینترنتی و استفاده از فیبر نوری، پخش نوبتهای خبری تلویزیونی و رادیویی در روز انتخابات (هر ساعت یک بخش 10 دقیقه ای)، استفاده از بخشهای خبری به زبان محلی در ساعتهای مختلف و برنامهریزی برای ایجاد توازن توزیع نیروهای مراکز در تمامی حوزههای انتخابیه استان، استقرار واحد سیار تلویزیونی در شعب أخذ رأی، اعزام گروه های پرتابل سیما، رادیویی و خبری برای حضور در شعب رأی از جمله این اقدامات به شمار میروند. حضور یک هفته ای شبکههای استانی در برنامههای مختلف صبحگاهی و شبانگاهی و ... در شبکههای سراسری سیما برای انعکاس برنامهها و آمادگی استانها برای انتخابات از ویژگیهای این دوره بود. فاطمی ادامه داد: در حوزه رادیو همچنین شاهد دعوت به ارسال «خودعکس (سلفی) در صف» بودیم که این فراخوان عمومی سبب شد هزاران تصویر مردمی برای پخش از رادیونمای استانها ارسال شود. رئیس ستاد انتخابات معاونت امور استانهای صداوسیما با بیان اینکه تمام مراکز با حضور در صفوف رای و استودیوگریزی اقدام به تولید گزارشهای رادیویی کردهاند گفت: از ساعت ۷ صبح جمعه دوم اسفندماه، برنامههای زنده صدای مراکز آغاز شده است. وی ادامه داد: ارتباط با شبکههای سراسری به صورت جدی در دستور کار صدای مراکز بوده و صدها مورد ارتباط برقرار شده است. فاطمی از طراحی 20 لوگوی مختلف از «جشن ملی» پس از بیانات رهبر معظم انقلاب و شرکت ایشان در انتخابات خبر داد و گفت: این لوگوها در رادیونمای استانها استفاده شد. رئیس ستاد انتخابات معاونت امور استانهای رسانه ملی عنوان کرد: همچنین 120 نماهنگ و موسیقی آرشیوی حماسی هم برای صدای مراکز باز ارسال شد تا در برنامهها استفاده شود. وی افزود: در حوزه فضای مجازی هم اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که بخشی از آنها مربوط به راهاندازی پویش های مردمی «من رأی دادم» و یا دیگر عناوین در مراکز با هدف ایجاد همبستگی و وحدت ملی بوده و بخشی هم در زمینه طراحی و انتشار پوستر، کلیپ و موشن گرافیک قابل ارزیابی است.