امروز دوشنبه  ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمان ویژه اهالی رسانه ملی در روز خبرنگار بود
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمان ویژه اهالی رسانه ملی در روز خبرنگار بود

سردار سلامی: صداوسیما دانشگاه پرورش هویت ملی/دکتر جبلی: حرکت رسانه ملی بر مدار سندمحوری و به دست گرفتن روایت اول

مشاهده ۱۰۴
۱۴۰۳/۰۵/۲۱- ۰۵:۴۲
تعداد بازدید:104

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران که صبح چهارشنبه و به‌مناسبت روز خبرنگار (هفدهم مرداد) به سازمان صداوسیما آمده بود، در خبرگزاری صداوسیما، در جمع خبرنگاران رسانه ملی حضور یافت و ضمن تبریک به آن‌ها از نزدیک در جریان فعالیت‌های خبری‌شان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سردبیران و خبرنگاران خبرگزاری صداوسیما در این بازدید بیش از دوساعت، ضمن معرفی فعالیت‌های گروه تخصصی خود، در فضایی صمیمانه به بیان پیشنهادها، دیدگاه‌ها و سؤالاتشان از فرمانده کل سپاه پرداختند.

پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در جریان این بازدید ضمن مروری بر اولویت‌ها و محورهای عملکردی معاونت سیاسی برمبنای سندتحول رسانه ملی، ازجمله به دست گرفتن  «روایت اول» و «سندمحوری» و پیگیری اسناد بالادستی، گفت: رسانه ملی از این رهگذر ضمن گشودن گره مصوبات برزمین‌مانده و حل مشکلات مربوط، یاری‌رسان دولت‌ها برای پیشبرد اهداف کلان است. اگر رسانه ملی مطالبه‌گر نباشد، بخشی قابل توجه از این قوانین منتج به نتیجه نمی‌شوند و به مرحله اجرا نمی‌رسند.

وی از پیگیری و به نتیجه رسیدن قوانین برزمین‌مانده‌ای چون آزادسازی سواحل، صدور مجوزهای کسب‌وکار، پنجره واحد خدمات دولت هوشمند و قانون جوانی جمعیت به‌عنوان مصادیقی از پیگیری سندمحور اسناد بالادستی در حوزه خبر یاد کرد و افزود: در کنار همت، عزم و تلاش خبرنگاران، همراهی دستگاه‌ها و دولتمردان در تقویت بنیه رسانه ملی به‌منظور پیشیرد اهداف خبری مؤثر است.

در ادامه، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن تبریک روز خبرنگار، بازدیدش از خبرگزاری صداوسیما را خاطره‌انگیز و خوشایند توصیف کرد و گفت:  امروز این فرصت را یافتم با تلاش‌ها و زحمات پرتراکمی آشنا شوم که خبرنگاران برای تهیه اخبار متحمل می‌شوند.

وی ادامه داد: به‌عنوان پاسدار انقلاب اسلامی‌که معمولا فضای نگاهش، فضای درک مخاطرات و تهدیدات است، این واقعیت را به‌خوبی درک می‌کنم که امروز شما در صحنه نبردی فعالیت می‌کنید که دیگر همانند گذشته نیست، بلکه میدان مبادله تصاویر و کلمات است. کلمات، پرقدرت‌ترین واقعیت‌ها هستند.  کلمات، مولد امید و ناامیدی‌اند و می‌توانند اطمینان خاطر یا یأس و دلهره ایجاد کنند. کمااینکه تصاویر در دنیای امروز موثرتر از بمب‌ها و موشک‌ها و گلوله‌ها هستند.

سلامی‌به اثرگذاری بالای اخبار و عملیات رسانه‌ای صداوسیما در وقایع و رویدادهای مختلف اشاره کرد و گفت: این قدرت تشخیص سیاسی و تفکیک حقیقت که به مردم می‌دهید، ارزشمند است. به شخصه به رسانه ملی اعتماد دارم و باید تشکر کنم که علاوه‌براینکه اجازه غلبه دشمن به افکار عمومی را نمی‌دهید، جامعه را به‌سمت پیشرفت هدایت می‌کنید. فرمانده کل سپاه پاسداران صداوسیما را مروج فضیلت و دانشگاهی برای پرورش شخصیت و هویت ملی دانست و عنوان کرد: صداوسیما سازمانی هویت‌بخش است که اعتبار و منزلت ملی ما را در حوزه بین‌المللی ارتقا می‌دهد. ما در سپاه شما را امتداد خودمان می‌دانیم، چراکه اگر شما عملیاتی را پوشش بدهید، نظام بین‌المللی و مناسبات سیاسی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهید.

 صداوسیمای فرهنگ‌ساز در خط مقدم مجاهدت‌ها و مبارزات

سردار سلامی در ادامه بازدیدش از خبرگزاری صداوسیما در جمع شورای معاونان رسانه ملی نیز حضور یافت و با بیان اینکه واقعیت‌ها وجود دارند؛ اما باید فهم و ادراک یکپارچه‌ای از آن تولید کنیم که رسانه می‌تواند این کار را انجام دهد، گفت: رسانه ملی مشروعیت‌بخشی و اقناع افکار عمومی در سطح ملی و بین‌المللی را به‌عنوان وظیفه‌ای خطیر برعهده دارد و در خط مقدم مبارزات، مجاهدت‌ها و احقاق حق‌ها فعالیت و وقتی موفق عمل می‌کند، کشور شکوفا و امیدها زنده می‌شود. وی اطلاع‌رسانی در چارچوب اخلاق، فرهنگ‌سازی، برنامه‌سازی براساس عمل صالح و کلام طیب را نیز از دیگر ویژگی‌های رسانه ملی دانست و گفت: راهبرد محوری صداوسیما ساخت هویت، فرهنگ و باورهاست و در این میان نقش و توجه ویژه دادن به روستاها و تقویت حس خودباوری  بسیار ارزشمند است.

     

رئیس رسانه ملی نیز سپاه پاسداران و سردار سلامی را حامی و برادر و پشتیبان سازمان صداوسیما دانست و با اشاره به این بازدید، گفت: حوزه معاونت سیاسی یکی از اجزای فراوان رسانه ملی است که پیشبرد منویات مقام معظم رهبری و سند تحول را دنبال می‌کند.

 نتیجه پویایی و سرزندگی در حوزه خبر را روی آنتن هم می‌بینیم و دیگر زمان آن گذشته است که از روایت اول دور بمانیم. اتفاقی نیست که همکاران ما در پیشانی خبررسانی آن نباشند.

جبلی در خاتمه سپاه پاسداران و سردار سلامی را حامی، برادر و پشتیبان سازمان صداوسیما دانست و عنوان کرد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب روشنگر و مقوم حرکت ماست و امیدواریم با برخورداری از حمایت‌های سپاه پاسداران هم که آنها را برادر بزرگ خود می‌دانیم، بتوانیم پرچم عدالت‌گستری و هویت‌محوری را برافراشته نگه داریم.

ویدئوها

امتیاز شما