امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

روایتی نو از سیاست‎های غربی در مستند «محصور شده»

مشاهده ۹۰۴
۱۳۹۸/۰۳/۲۸- ۰۹:۴۷

مستند «محصور شده» با موضوع پروژه ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در میان جوامع از سوی آمریکایی‌ها، در دو قسمت از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، یکی از ابزارهای ایجاد جدایی و تفرقه در سطح منطقه‎ای و حتی بین‎المللی، احداث دیوارهای فیزیکی برای جلوگیری از تعامل مردم است که دیوار کرانه باختری، مشهورترین آن‎هاست، دیواری که رژیم صهیونیستی با هدف عملیاتی کردن این پروژه و ایجاد نظام طبقاتی مادی و معنوی در میان مردم احداث آن را در دستور کار قرار داد. دولت‎های آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده‎اند در بین قومیت‎های مختلف و در مجموع، در میان همه انسان‌ها تفرقه بیندازند تا بهتر بتوانند بر آن‎ها استیلا یابند، به بیان دیگر ایجاد حصارهایی دیدنی و نادیدنی میان مردم یک منطقه، روشی استعماری است که دنیای غرب از مدت ها پیش در پی اجرای آن بوده و در برخی مناطق هم نسبت به انجام آن توفیق یافته است.

در کشورهای دیگر نیز می‎توان نمونه این اقدام را مشاهده کرد از جمله در عراق هم آمریکا به دنبال چنین طرحی است تا بتواند میان اقوام و مذاهب مختلف، به ایجاد اختلاف بپردازند.

«محصور شده» عنوان مجموعه‎ای مستند درباره همین پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی است؛ در اولین قسمت خواهیم دید در ریو شهری در برزیل هم این کار توسط آمریکا صورت گرفته و مردم آمریکای لاتین هم مانند مسلمانان، درگیر طرح‎های ضد بشری آمریکایی شده‎اند.

در دومین قسمت، سیاست‎های آمریکا برای ایجاد دو دستگی در عراق و سایر کشورها به نمایش گذاشته شده است. این مستند به کارگردانی پریمرز لاینز به عنوان تهیه‎کننده و پائول موریرا، روزهای 28 و 29 خرداد، ساعت 17 از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت‎های 7:30 و 13 روز بعد خواهد بود.

امتیاز شما