امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه یک امشب به شکار روباه می‎رود

مشاهده ۹۰۶
۱۳۹۸/۰۳/۲۷- ۱۱:۴۸

مستند «شکار روباه» با هدف بازخوانی ماجرای جنجالی دستگیری کماندوهای ویژه انگلیسی و آمریکایی، به جرم تجاوز به حریم آب‌های ایران در خلیج فارس، امشب 27 خرداد از شبکه یک سیما پخش می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند با موضوع ماجرای سه دوره تجاوز نظامیان آمریکایی و انگلیسی به آب‎های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و دستگیری این نظامیان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه شده است.
گفت‎وگو با برخی از مسئولان سپاه پاسداران از جمله سردار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره عملیات دستگیری و تجهیزاتی که انگلیسی‎ها و آمریکایی‎ها در این تجاوز به همراه داشتند از جمله بخش‎های مستند «شکار روباه» است.
در این مستند همچنین تصاویر منتشر نشده‎ای از لحظات دستگیری نظامیان متجاوز انگلیسی و آمریکایی به حریم آب‎های ایران و بازتاب این دستیگری در رسانه غربی پخش می‌شود. بررسی چرایی ورود غیر قانونی نظامیان انگلیسی و آمریکایی به آب‎های ایران که در سال‎های 82، 83، 86 صورت گرفت و بخش‎هایی از مذاکرات مقامات ایرانی و انگلیسی درباره دستگیری متجاوزان از دیگر بخش‎های مستند «شکار روباه» است.
در پایان مستند «شکار روباه» نیز تحلیلی درباره فیلم‎های تبلیغاتی رسانه‌های دنیا درباره توان نظامی نیروهای انگلیسی و آمریکایی و علت این تبلیغات به همت کارشناسان دفاعی پخش می‌شود.
مستند «شکار روباه» که با تلاش برنامه تلویزیونی «ثریا» تهیه شده است امشب پس از سریال شبانگاهی به نمایش در می‎آید.

امتیاز شما