امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به طرح منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا

مشاهده ۷۸۴
۱۳۹۸/۰۳/۲۶- ۱۳:۳۶

طرح منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا و تاثیر آن بر وضعیت اقتصادی کشورهای عضو این منطقه در برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) بحث و بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با مروری بر توافقنامه منطقه آزاد تجاری که میان 52 کشور آفریقایی به امضا رسیده، فرصت‎های مناسب ناشی از آن برای رشد اقتصادی کشورها و همچنین ممانعت از سوءاستفاده کشورهای استعمارگر در پی این توافق را به بحث و تبادل نظر می‎گذارد. این برنامه در ادامه ضمن بررسی دلایل عدم امضای این توافقنامه توسط نیجریه به واکاوی میزان محقق شدن طرح‎ها و ایده‌های اتحادیه آفریقا در زمینه رشد اقتصادی این قاره با کمک این توافقنامه و همچنین واکنش کشورهای استعمارگر نسبت به ایجاد منطقه آزاد تجاری در آفریقا خواهد پرداخت.
تاثیر شروع به کار منطقه آزاد تجاری آفریقا بر دیگر بازارهای وابسته به محصولات این قاره و مزایای طرح منطقه آزاد تجاری برای کشورهای آفریقایی از دیگر محورهای بررسی در این برنامه خواهد بود.
«آفریقا امروز» به تهیه‎کنندگی متیو ریچاردسون و اجرای تته کوفی، دوشنبه 27 خرداد ساعت 17 از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت 13 و پنجشنبه ساعت یک به روی آنتن خواهد رفت.

امتیاز شما