امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

جلسه معارفه مدیرکل جدید کردستان برگزار شد

مشاهده ۸۶۶
۱۳۹۸/۰۳/۲۶- ۱۳:۳۳

مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز کردستان با حضور دکتر دارابی معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، آیت‎الله شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان ومهندس مرادنیا استاندار کردستان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما در این آیین که در صداوسیمای مرکز کردستان برگزار شد با قدردانی از زحمات ابواقاسم امان‎اللهی مدیرکل سابق مرکز گفت: باید با کار و تلاش شبانه‎روزی در شبکه استانی باعث رونق و توسعه در سطح استان و کشور باشیم.
علی دارابی شبکه‌های استانی را در خدمت توسعه پایدار استان‌ها معرفی کرد و افزود: این شبکه‌ها باید اولویت‎های استان را رعایت و پیوست توسعه پایدار استان را داشته باشند.دارابی گفت: این شبکه‌ها همانگونه که زبان مردم هستند باید حامی و همراه مسئولان هم باشند و به توسعه جامعه، کاهش آسیب‎های اجتماعی و رشد و توسعه گردشگری در استان‎هایی مانند کردستان کمک کنند و کارهای ویژه‎ای انجام دهند. وی یکی از کارکردهای شبکه‌های استانی را تقویت اتحاد و انسجام برشمرد و گفت: استفاده از زبان بومی تبیین و به همه مراکز اعلام شده است که باید رعایت شود.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما بر لزوم شناسایی نیروهای خوب و میدان دادن به آن‎ها تاکید کرد و گفت: باید چهره‌های جوان، نخبه و خوش فکر را در تولید برنامه‌های جذاب و مؤثر جذب کرد. وی به ساخت سه سریال در کردستان با موضوع مشاهیر این استان هم اشاره کرد و گفت: بانی این کار استاندار کردستان بود و به‎زودی در مراسمی درباره این سریال‎ها اطلاع‎رسانی می‌کنیم.دارابی در ادامه به فعالیت های مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز کردستان اشاره کرد و وی را پایبند به مناسبات اخلاقی، با سواد و دارای ایده‌های خلاقانه معرفی کرد.

**رسانه ملی ابزاری برای رشد و توسعه همه جانبه 

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: رسانه ملی ابزاری برای رشد وتوسعه همه جانبه کشور است که در حوزه کردستان باید فرهنگ اصیل کردی، اسلامی و ملی را گسترش دهد. آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان اظهار داشت: صداوسیما دانشگاهی عمومی است که ارزیابی و شاخص‌های آن باید به ارتقاء فرهنگ جامعه بیانجامد. وی به مراحل تکاملی صداوسیمای مرکز کردستان از ابتدا اشاره کرد و افزود: این مرکز در ردیف نخستین مراکز استانی بود که پخش برنامه‌های آن 24 ساعته شد و در بعد امکانات، فعالیت‎ها و دفاع از ارزش‎ها، مراحل رشد را طی کرده و هنوز جای کار دارد. نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به ظرفیت‎های کردستان و تلاش دشمن برای از بین بردن این ظرفیت‎ها، گفت: شبکه استانی در جذب و جلب مخاطبان عملکرد خوبی دارد و توانسته است مناطق مختلف استان را پوشش دهد.

 ** ملموس بودن حضور شبکه استانی در زندگی مردم

استاندار کردستان هم در این مراسم با بیان اینکه صداوسیمای مرکز کردستان دارای بیشترین مخاطب است و این در زندگی روزمره مردم ملموس است گفت: صداوسیما در عرصه‌های مختلف گردشگری، فرهنگی،کشاورزی و اقتصادی می‎تواند نقش‎آفرین باشد. بهمن مرادنیا افزود: تلاش بسیاری برای شناخته شدن کردستان در کشور انجام شده ولی هنوز کردستان برای مردم کشور ناشناخته است. وی گفت: برای توسعه بیشتر کردستان و شناساندن فرهنگ غنی مردمان این منطق، صداوسیمای مرکز کردستان باید تلاش بیشتری کند. استاندار کردستان گفت: فعالیت شبانه‎روزی کارکنان صداوسیمای مرکز کردستان توانسته هجمه و توطئه‌های شبکه‌های معاند را خنثی کند.

 **حرکت  شبکه استانی به سمت رسانه نخبه پرور و نخبه محور

مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز کردستان هم در این نشست بر لزوم تعامل بیشتر با نخبگان استان در داخل و خارج از استان و کشور تاکید کرد و افزود: نخبگان، نقش حمایتی، کلیدی و پیشران در توسعه دارند و به همین منظور تعامل مرکز با مراکز علمی و دانشگاهی توسعه می‎یابد تا رسانه‎ای نخبه‎پرور و نخبه محور باشیم. عبدالملکی افزود: باید تصویری واقعی و متعالی از کردستان مبتنی بر نگاه فرهنگی، در شبکه‌های ملی ارائه دهیم تا در برابر آرایش رسانه‏‎ای شبکه‌های خارجی متخاصم صف‎آرایی کنیم. وی تاکید کرد: از همه ظرفیت‎های استان برای هویت‎سازی از استان استفاده می‌کنیم.

امتیاز شما