امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

جاذبه‌های گردشگری یزد در کهن‌ترین سرزمین

مشاهده ۶۰۹
۱۳۹۸/۰۳/۲۵- ۱۰:۲۸

برنامه «کهن‎ترین سرزمین» امروز شنبه 25 خرداد، با موضوع معرفی جاذبه‌های یزد پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه، یزد به‎عنوان یکی از شهرهای تاریخی ایران که قدمت جاذبه‌های آن سبب شده است که این شهر جزء اولین شهر تاریخی خشتی ایران و دومین شهر تاریخی جهان باشد، معرفی می‎شود. با توجه به فراوانی جاذبه‌های شهر یزد و بناهای خشتی و ثبت این شهر تاریخی در سازمان یونسکو، مستند «کهن‎ترین سرزمین» این شهر را به عنوان یک شهر بین‎المللی معرفی می‎کند. یزد به شهر بادگیرها و قنات‎ها مشهور است و در گوشه گوشه این شهر می‎توان به نظاره تاریخ نشست و از غرق شدن در زیبایی‌های آن لذت برد.
برنامه «کهن‎ترین سرزمین» که امروز ساعت 18 پخش می‌شود، به مدت 40 دقیقه، جاذبه‌های گردشگری استان یزد را به نمایش می‌گذارد.
این مستند که بهروز سبط رسول نویسندگی و کارگردانی آن را برعهده داشته در 13 قسمت 35 تا 40 دقیقه‎ای تهیه شده است. همچنین این برنامه استان‎های مختلف کشور از جمله مازندران، خراسان، آذربایجان و گیلان را از جنبه‌هایی همچون قومیتی، فرهنگی، پوشش گیاهی و جانوری و ... معرفی می‌کند. مستند «کهن‎ترین سرزمین» کاری از گروه تاریخ، فرهنگ و دانش شبکه یک سیماست که در نوروز از شبکه یک پخش شده بود و از شنبه تا چهارشنبه ساعت 18 از شبکه یک پخش می‌شود.

امتیاز شما