امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتقال فرهنگ ایرانی - اسلامی در تعامل بیشتر رسانه ملی و دانشگاهیان

مشاهده ۲۰۵
۱۳۹۸/۰۳/۲۵- ۰۸:۴۷

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی واحد گنبد‌کاووس با هدف هم‌افزایی و ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک با مدیرکل صد‌وسیمای گلستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صدا‌وسیمای مرکز گلستان در این دیدار بر ضرورت وحدت در جهان اسلام تأکید کرد و افزود: در تعالیم قرآن کریم و سنت نبوی، وحدت اسلامی آنقدر اهمیت دارد که یک تکلیف شرعی و واجب برای ما ایجاد کرده است و رسانه ملی و استانی از این امر مستثنی نیست. منتظر حجت در ادامه تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این  استان را یک فرصت ارزشمند عنوان کرد و اظهار داشت: در این دانشگاه برادران تشیع و تسنن در کنار همدیگر با مذاهب مختلف آشنا می‌شوند. دانشگاه مذاهب اسلامی‌ بهترین نماد عملی وحدت اسلامی در استان گلستان است و صدا‌وسیمای استان در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

در ادامه این دیدار رئیس دانشگاه واحد گنبد‌کاووس مذاهب اسلامی استان گلستان، ضمن قدردانی از رسانه استانی درخصوص برنامه‌های ماه رمضان گفت: جهان تشنه معارف اسلام است و امروزه ایران به بهترین مرکز برای علوم عقلی تبدیل شده است. یکی از افتخارات ما این است که دانش‌‌پژوهان از نقاط مختلف دنیا، در مراکز اسلامی و دانشگاهی ما، فعالیت‌های ارزشمندی  را انجام می‌‏دهند.

حجت‎الاسلام‌والمسلمین عراقی خاطرنشان کرد: فرهیختگان و شخصیت‌های علمی‌باید برای مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی، حفظ ارزش‌های ملی و مذهبی و تغذیه فکری جامعه در صدا‌وسیما حضور داشته باشند و ارتباط تنگاتنگی بین این دو نهاد وجود داشته باشد. رئیس دانشگاه واحد گنبد کاووس مذاهب اسلامی استان در پایان گفت: این واحد دانشگاهی از طریق آزمون جذب اختصاصی طلاب در رشته فقه و حقوق امامیه و فقه حقوق حنفی در مقطع کارشناسی و همچنین رشته ادیان ابراهیمی در مقطع کارشناسی ارشد از بهمن 97 شروع به فعالیت کرده است.

 

 

امتیاز شما