امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

معارفه مدیرکل جدید صدا‌وسیمای مرکز گیلان

مشاهده ۶۰۶
۱۳۹۸/۰۳/۲۲- ۱۷:۱۷

در مراسمی با حضور دکتر دارابی، معاون امور استان‌های رسانه ملی، محمدباقر باقرزاده به عنوان مدیرکل جدید مرکز گیلان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی دارابی در این مراسم با بیان اینکه انعکاس مشکلات مردم، عملکرد مسئولان و تبیین دستآوردهای انقلاب و نظام افتخار صدا‌وسیما است گفت: ایران اکنون به کارگاه بزرگ سازندگی و پیشرفت تبدیل شده است و رسانه ملی باید منعکس کننده تلاش ها برای تسریع در پیشرفت و توسعه کشور باشد.

 معاون امور استان‌ها تصریح کرد: رسانه ملی باید با تولید برنامه‌های فاخر و پژوهش‌محور، بیشتر با مخاطبان ارتباط برقرار کند و صدا‌وسیما باید هویت مردم را حفظ کند.دکتر دارابی در ادامه با بیان اینکه دشمنان در 40 سال گذشته توطئه‌های مختلفی برای ضربه زدن به انقلاب و نظام به کارگرفتند، افزود : اگرچه کشور نواقص و مشکلاتی دارد، اما نباید همه آنها را به دشمنان نسبت دهیم، بلکه  باید با پرهیز از بزرگ نمایی مشکلات، تلاش مسئولان نظام را برای خدمت به مردم بیشتر انعکاس دهیم. معاون امور استان‌ها، گیلان را خاستگاه علما و مفاخر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی و هشت‌هزار شهید دانست و افزود : نشان دادن توانمندی‌ها و شناساندن بیشتر گیلان، وظیفه رسانه ملی است که نیازمند کار و تلاش بیشتری در سایه وحدت و همدلی است. وی در ادامه به ساخت سریال «مادر» در گیلان اشاره کرد و گفت : برای نخستین بار در تاریخ صدا‌وسیما یک سریال 300 قسمتی  ساخته می‌شود که در آن تاریخ فرهنگی، اجتماعی ایران با تمرکز بر استان گیلان معرفی می‌شود.  دکتر علی دارابی همچنین از پیان تولید سریال «گنج شیری» در گیلان خبر داد که به زودی پخش می‌شود. وی در ادامه با بیان نقش صدا‌وسیمای مرکز گیلان در جذب مخاطبان خارج از کشور، از استاندار خواست زمینه مبادلات و تولید مشترک برنامه با کشورهای حاشیه دریای خزر را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این مراسم شناسایی درست جامعه و محیط، داشتن سعه صدر، برنامه‌سازی عمیق و علمی، داشتن اطلاعات از رسانه‌های جهان و فن‌آوری‌های نوین رسانه‌ای، مدیریت مدبرانه، مخاطب شناسی، تلاش برای رفع نواقص، جذب مخاطب با سلایق و افکار مختلف، معرفی فرهنگ و آداب و رسوم بومی، آشنایی با درک و نیاز مخاطبان، توجه به ارزش‌های دینی، شناسایی جغرافیا و منطقه حوزه فعالیت و ...را از ویژگی‌ها و وظایف مدیران رسانه ملی دانست.

استاندار گیلان هم به نقش رسانه ملی در انعکاس مسائل و مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: رسانه ملی پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است و در این امر باعث بهبود عملکرد مدیران و حل مشکلات مردم می‌شود. مصطفی سالاری با تشکر از عملکرد کارکنان و مدیران صداوسیمای مرکز گیلان تصریح کرد: رسانه استانی بازدید سرزده از دستگاه‌ها و همچنین سفر مسئولان به شهرستان‌ها و پاسخگویی شان به مردم را به نحو احسن انعکاس می دهد.

مدیرکل جدید صدا‌وسیمای مرکز گیلان نیز تقویت فرهنگ دینی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی ، نقش‌آفرینی برای تحقق گام دوم انقلاب، حفظ مخاطبان کنونی و جذب مخاطبان جدید، نوآوری در برنامه‌سازی، توجه به سلایق مخاطب، انعکاس فرهنگ بومی، بیان مشکلات ، توجه به اقوام گیلان ، انعکاس زندگی مسالمت آمیز بین اهل تسنن و تشیع و تعامل با مدیران استان برای شتاب دادن به روند توسعه گیلان را از مهمترین برنامه‌های خود اعلام کرد. محمدباقر باقرزاده با اشاره به 8 هزار شهید دفاع مقدس و 23 شهید مدافع حرم در گیلان افزود : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلاب و شهدا وظیفه رسانه استانی است که با کمک کارکنان خدوم این رسانه برای تحقق آن گام برمی‌داریم.

در این مراسم با قدردانی از زحمات حسن ظهیری، محمدباقر باقرزاده به‌عنوان مدیرکل جدید مرکز گیلان معرفی شد.

امتیاز شما