امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

از چالش‌های آمریکا و چین در فناوری اطلاعات تا مقاومت بخشی بدنه مالیاتی کشور

مشاهده ۷۳۷
۱۳۹۸/۰۳/۲۲- ۱۵:۲۹

رادیو اقتصاد شنبه 25 خرداد در برنامه‌های«رویش»، «ایستگاه نود و هشت»، «کالای ایرانی» و ... به سراغ موضوعات چالش‌های آمریکا و چین در فناوری اطلاعات تا مقاومت بخشی بدنه مالیاتی کشور و ... می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «رویش» شنبه 25 خرداد، علی فیروزی، رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد درباره جزئیات دریافت مجوز کسب و کار و موانع و تسهیل‌کننده‌ها مطالبی را بیان می‌کند. برنامه «رویش» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی نازنین کتابچی ساعت 8 روی آنتن می رود.

رادیو اقتصاد در برنامه «ایستگاه نود و هشت» شنبه 25 خرداد ماه، آثار و تبعات بچه‌‌دار شدن در اقتصاد خانواده را تحلیل می‌کند. برنامه «ایستگاه نود و هشت» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی فرزانه صادقیان ساعت 9 به گوش می‌رسد.

برنامه «کالای ایرانی» شنبه، فرآیند تولید محصولات ضد امواج نانو را بررسی می‌کند. از دیگر مباحث این برنامه می‌توان به اهمیت تولید محصولات ضد امواج و اهمیت فناوری نانو در تولید اشاره کرد. برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی حمیده رضاسلطانی ساعت 10 پخش می‌شود.

در برنامه «خوشه چین» 25 خرداد، سید محمدرضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات درباره وضعیت هجوم ملخ صحرایی به کشور مطالبی را به سمع شنوندگان می‌رساند. استان‌های درگیر با ملخ‌های صحرایی، اقدامات انجام شده برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی و ... از دیگر موارد مطرح در برنامه است. برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی مهدی شیار ساعت 13:30 روی آنتن می‌رود.

در برنامه «اقتصاد مجازی» دکتر حسین نوریخواه، پژوهشگر تجارت الکترونیک و مدرس دانشگاه و رضا نامی، نائب رئیس انجمن تولید‌کنندگان نرم افزار تلفن همراه ایران درباره تاثیر چالش ها بر جهان فناوری اطلاعات و ارتباطات،  برندگان بازار جهانی، موسسات استانداردسازی، پیش‌بینی از آینده پیش رو گفت‌وگو می‌کنند. برنامه «اقتصاد مجازی» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی مطهره محرابی ساعت 14 پخش می‌شود.

برنامه «چالش» به مبحث مقاومت‌بخشی بدنه مالیاتی کشور برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی اختصاص دارد. هوشمندکردن مالیات، افزایش نظارت بر عملکردها،  شفاف شدن فضای مالیاتی کشور، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و ... از دیگر موارد مطرح در برنامه است. برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی سید‌وحید موسوی ساعت 15 به سمع شنوندگان می‌رسد.

در برنامه «روستای ما» هرمز سعیدی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی درباره راه‌های مقابله با علف‌های هرز و آسیب‌های محصولات روستاییان صحبت می‌کند. این برنامه کاری از گروه کشاورزی، به تهیه کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 18:30 تقدیم شنوندگان می‌شود.

 همچنین رادیو اقتصاد امروز در برنامه «ساعت صنعت»، ظرفیت‌های صنعت قطعه‌سازی خودرو در کشور را خدمت شنوندگان عنوان می‌کند. این برنامه کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه کنندگی لیلا امیدیگانه روزهای زوج ساعت 21 از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

امتیاز شما