امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلاش عربستان و امارات برای تصاحب جزیره استراتژیک سقطری در یمن

مشاهده ۹۵۹
۱۳۹۸/۰۳/۲۲- ۱۴:۵۹

روابط نسبتا نزدیک سران عربستان و امارات و در عین حال تلاش این دو کشور برای تصاحب جزیره استراتژیک و مهم سقطری در یمن در برنامه این هفته «از قلم افتاده» (Under reported) بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی حامد عزتی‎زاده با اشاره به اظهارات انور قرقاش وزیر امور خارجه امارات مبنی بر ادامه حضور در یمن باوجود وعده قبلی این کشور برای خروج از جزیره سقطری، احداث بندر جدید در منطقه حولف توسط امارات و استفاده از آن برای دستیابی به اهداف نظامی و غیرنظامی و ادامه غارت منابع این جزیره را نقد و بررسی می‎کند.
این برنامه همچنین با نگاهی به اختلافات میان عربستان و امارات بر سر جزیره سقطری برای گسترش سلطه خود بر منابع ارزشمند این منطقه به گفت‎وگو درخصوص اقدام امارات متحده عربی در جذب ساکنان جزیره سقطری به ویژه زنان و جوانان برای آموزش و بکارگیری از آن‎ها در پایگاه نظامی خود و تلاش‎های این کشور برای جلب نظر ساکنان جزیره سقطری از طریق اعطای خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین امکان تحصیل و کار در ابوظبی خواهد پرداخت.
«از قلم افتاده» پنجشنبه 23 خرداد، ساعت 17:20 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.
تکرار این برنامه جمعه ساعت 4 و شنبه ساعت 1:20 و 9:20، یکشنبه ساعت 21:20، دوشنبه ساعت 15:20 و سه‎شنبه ساعت 18:20 به وقت تهران خواهد بود.

امتیاز شما