امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

از بررسی ابعاد مختلف لایحه مشارکت عمومی و خصوصی تا موانع ایران در ارتقای رتبه توانمندسازی تجارت خارجی

مشاهده ۶۶۰
۱۳۹۸/۰۳/۲۱- ۱۵:۵۸

رادیو اقتصاد چهارشنبه 22 خرداد در برنامه‌های «رویش»، «ایستگاه نود و هشت»، «کالای ایرانی» و ... به مباحث بررسی ابعاد مختلف لایحه مشارکت عمومی و خصوصی، موانع ایران در ارتقای رتبه توانمندسازی تجارت خارجی و ... می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «رویش» چهارشنبه 22 خرداد، مجید برقی، کارشناس و مشاور مدیریت ارتباط با مشتری و محمدمهدی سیاح نیا، مدرس و مشاور بازاریابی و برندینگ درباره برند شخصی صحبت می‌کنند. چگونه و در چه کسب و کارهایی برند شخصی مهم است؟ و چگونه یک برند شخصی بسازیم؟ از دیگر موارد مطرح در برنامه است. برنامه «رویش» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی مهرگان سوادکوهی ساعت 8 روی آنتن می رود.

برنامه «ایستگاه نود و هشت» چهارشنبه 22 خرداد ماه، اولویت بندی شرایط مالی برای تصمیم‌گیری ازدواج را بررسی می‌کند. این برنامه کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 9 تقدیم مخاطبان می‌شود.

برنامه «کالای ایرانی» امروز به توان تولید باکیفیت حوله و حوله‌بافی می‌پردازد. معرفی ظرفیت‌های تولید و توان تولید باکیفیت، انواع محصول تولیدی، آشنایی با نیازهای تولید ایرانی محصول موردنظر و ... از دیگر محورهای برنامه است. برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 10 به گوش شنوندگان می‌رسد.

در برنامه «خوشه چین» 22 خرداد، علیرضا میرسعیدی کارشناس دفتر امور مراتع سازمان جنگلها و مراتع درباره حفظ و توسعه گیاهان دارویی در مراتع کشور مطالبی را بیان می‌کند. مزیت‌های توسعه گیاهان دارویی در مراتع و اقدامات سازمان جنگل‌ها و مراتع در حفظ و توسعه گیاهان دارویی از دیگر مباحثی است که در برنامه مطرح می‌شود. برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی مهدی شیار ساعت 13:30 شنوندگان را همراهی می‌کند.

در برنامه «اقتصاد مجازی» چهارشنبه، دکتر حسین نوریخواه، پژوهشگر تجارت الکترونیک و مدرس دانشگاه درخصوص چالش‌های آمریکا و چین در فناوری اطلاعات مطالبی را به سمع شنوندگان می‌رساند. از دیگر موضوعات قابل طرح در این برنامه می‌توان به موضوعات راهبردی در فناوری اطلاعات، نرم‌افزار‌های پرکاربرد و جنگ پلتفرمی، سخت‌افزارهای پیشرفته، طراحان و سازندگان، مالکیت معنوی در فناوری اطلاعات و ویژگی‌های آن اشاره کرد. برنامه «اقتصاد مجازی» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی مطهره محرابی ساعت 14 شنیده می‌شود.

برنامه «چالش» چهارشنبه 22 خرداد، با موضوع مشکلات و موانع ایران در ارتقای رتبه توانمندسازی تجارت خارجی، شنوندگان را همراهی می‌کند. دلایل تنزل رتبه ایران از سال 2016، شاخص‌های تاثیرگذار و کم توجهی، ارائه راهکارهای دوازده‌گانه وزارت صمت، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب از دیگر موارد قابل طرح در برنامه است. برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی سید وحید موسوی ساعت 15 از رادیو اقتصادروی آنتن می‌رود.

رادیو اقتصاد در برنامه «نود و هشتی‌ها» چهارشنبه 22 خرداد، به ارزیابی نقش دانشگاه و دانشگاهیان در حوزه تولید می‌پردازد. برنامه «نود و هشتی‌ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی مهرگان سوادکوهی ساعت 17 به گوش می‌رسد.

در برنامه «روستای ما» چهارشنبه، محمدباقر کاظمی فرماندار شهرستان ارسنجان درباره ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری روستاهای ارسنجان مطالبی را بیان می‌کند. برنامه «روستای ما» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 18:30 تقدیم شنوندگان می‌شود.

در برنامه «رهیافت» امروز، محمدمهدی عابدی، کارشناس اقتصادی درباره ابعاد مختلف لایحه مشارکت عمومی و خصوصی صحبت می‌کند. جزئیات لایحه، مزایا و معایب لایحه خصوصی و عمومی، روند فعلی لایحه در مجلس، لزوم مشارکت دولت و بخش خصوصی از دیگر مباحث مطرح در این برنامه است. برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی مطهره محرابی ساعت 20 روی آنتن می‌رود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «ساعت صنعت» چهارشنبه 22 خرداد ماه، قوانین برای تسهیل روند توسعه صنعت زغال سنگ را بررسی می‌کند. برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه روزهای زوج از ساعت 21 از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» امروز به راهکارهای افزایش صادرات صنایع ‌دستی اختصاص دارد. وضع موجود، سهم صنایع‌ دستی از کل صادرات کشور، بازارهای بالفعل و بالقوه خارجی، مطالبات فعالان در حوزه صادرات صنایع‌دستی، راهکارهای افزایش صادرات و ... از دیگر محورهای این برنامه است. برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» کاری از گروه اقتصاد و جامعه ، به تهیه کنندگی فرزانه صادقیان شنبه تا پنجشنبه ساعت 22 روی آنتن می رود.

امتیاز شما