امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

از راهکارهای رونق تولید در حوزه صنایع دستی تا چالش‌های مدیریت بحران مالی در خانواده

مشاهده ۸۳۸
۱۳۹۸/۰۳/۱۹- ۱۵:۵۷

رادیو اقتصاد دوشنبه 20 خرداد در برنامه‌های «رویش»، «ایستگاه نود و هشت»، «کالای ایرانی» و ... به مباحث راهکارهای رونق تولید در حوزه صنایع دستی، چالش‌های مدیریت بحران مالی در خانواده و ... می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «رویش» دوشنبه 20 خرداد، محمدحسن علیپور فلاح پسند، مشاور مدیریت و استراتژی کسب و کار درخصوص نگه‌داشتن کارکنان شایسته سازمان مطالبی را به سمع شنوندگان می‌رساند.  برنامه «رویش» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی مهرگان سوادکوهی ساعت 8 به روی آنتن می رود.

برنامه «ایستگاه نود و هشت» دوشنبه 20 خرداد ماه، به چالش‌های مدیریت بحران مالی در خانواده اختصاص دارد. برنامه «ایستگاه نود و هشت» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 9 شنیده می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «کالای ایرانی» امروز به‌مناسبت روز صنایع دستی، به معرفی ظرفیت‌های تولید صنایع دستی می‌پردازد. معرفی ظرفیت‌های تولید و توان تولید با کیفیت، انواع محصول تولیدی، آشنایی با نیازهای تولید ایرانی محصول مورد نظر و ... از دیگر محورهای برنامه است. برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 10 تقدیم مخاطبان می‌شود.

در برنامه «خوشه چین» 20 خرداد، علیرضا میرسعیدی، کارشناس دفتر امور مراتع سازمان جنگلها و مراتع درباره اقدامات مدیریتی برای حفظ مراتع کشور مطالبی را عنوان می‌کند. اقدامات سازمان جنگلها و مراتع برای حفظ مراتع، اقدامات سازمان جنگلها و مراتع برای جلوگیری از آتش سوزی مراتع و ... از دیگر محورهای برنامه است. برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی مهدی شیار ساعت 13:30 شنوندگان را همراهی می‌کند.

در برنامه «اقتصاد مجازی» دوشنبه، دکتر حسین نوریخواه پژوهشگر تجارت الکترونیک و مدرس دانشگاه درباره ظرفیت‌های بالقوه صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور مطالبی را به سمع شنوندگان می‌رساند. ظرفیت‌های بالفعل صنعت بازی‌های رایانه ای در کشور، نقاط ضعف و چالش های موجود، راهکارهای کارشناسی برای رفع نواقص و ... از دیگر مواردی است که در برنامه عنوان می‌شود. برنامه «اقتصاد مجازی» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی مطهره محرابی ساعت 14 به روی آنتن می‌رود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «چالش» دوشنبه 20 خرداد، موانع موجود در حوزه اشتغال و تولید و صادرات و ارزآوری حوزه صنایع دستی را بررسی می‌کند.  بسترهای ایجاد اشتغال، تسهیلات به کسب و کارهای جدید، زمینه سازی صادرات و حمایت از تولید از مواردی است که در این برنامه بیان می‌شود. برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی سید‌وحید موسوی ساعت 15 پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «نود و هشتی‌ها» امروز آثار معاملات صوری و میزان شیوع و بروز آن در حوزه‌های اقتصادی مختلف را بررسی می‌کند. از دیگر موارد مطرح در این برنامه می‌توان به تاثیر معاملات صوری در شفافیت اقتصادی و بازارهای مختلف همچون بازار مسکن، ارزیابی معاملات صوری از موضع دینی و حقوقی و راهکارهای مقابله با معاملات صوری و آثار مخرب اقتصادی آن اشاره کرد. برنامه «نود و هشتی‌ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی مهرگان سوادکوهی  ساعت 17می‌شود.

در برنامه «روستای ما» دوشنبه، حمیدرضا محمدی، رئیس کارگروه روستایی کانون کارآفرینی استان فارس درخصوص ظرفیت‌های اشتغال روستاهای استان فارس صحبت می‌کند. این برنامه کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 18:30 تقدیم شنوندگان می‌شود.

همچنین رادیو اقتصاد در برنامه «ساعت صنعت» دوشنبه 20 خرداد ماه، نقش فناوری‌های نو و شرکت‌های دانش بنیان در صنعت زغال سنگ را مطرح می‌کند. برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 21 پخش می‌شود.

گفتنی است در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» امروز، حسین یاوری، پژوهشگر حوزه فرهنگ و هنر، خاطره استاد‌رضایی، رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی استان تهران و شاهرخ پوری، فعال صنایع ‌دستی درباره راهکارهای رونق تولید در حوزه صنایع دستی گفت‌وگو می‌کنند. وضع موجود، چالش‌ها و موانع، تجربه سایر کشورها، برنامه‌های محقق شده و نشده، مطالبات فعالان و راهکارهای رونق تولید از دیگر مواردی است که در برنامه عنوان می‌شود. برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی فرزانه صادقیان شنبه تا پنجشنبه ساعت 22 روی آنتن می رود.

امتیاز شما