امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

نگاهی به هنر در طول چهار دهه انقلاب پر فروغ اسلامی در «نشانی»

مشاهده ۵۵۰
۱۳۹۸/۰۳/۱۹- ۱۲:۲۵

برنامه «نشانی» شبکه چهارسیما از فعالیت هنری هنرمندان در چهاردهه اخیر می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «نشانی» به تهیه‎کنندگی و کارگردانی امید داوری، در 13 قسمت 50 دقیقه‎ای در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید شده است و نگاهی ژرف و متفاوت به سیر هنر در طول چهل سال پس از انقلاب اسلامی دارد.
داوری در خصوص این برنامه گفت: در «نشانی» با هنرمندان بزرگی که در طول چهار دهه انقلاب اسلامی فعالیت هنری داشته‎اند گفت‎وگو می‌کنیم.
داوری افزود: این یک ویژه برنامه گفت‎وگو محور است که در هر قسمت با هنرمندان یک رشته هنری همچون تئاتر، سینما، خوشنویسی، دیوارنگاری،گرافیک، نقاشی و صنایع دستی سخن می‎گوییم. وی به برخی از هنرمندان این برنامه اشاره کرد و گفت: در قسمت اول این برنامه که شب گذشته از شبکه چهار سیما پخش شد با کیخسرو خروش چهره ماندگار هنر، استاد ارشد خوشنویسی ایران گفت‎وگو کردیم و استاد خروش علاوه بر خوشنویس در نقاشی پرتره هم فعالیت دارند و اولین پرتره‌ او از امام خمینی (ره) در کتاب های درسی منتشر شده است و دومین گفت‎وگوی ما با این هنرمند که در قسمت سیزدهم «نشانی» پخش می‌شود در خصوص این پرتره معروف با وی به بحث نشسته‎ایم.
در حوزه هنر نمایشی و تئاتر، نیز دو منتقد به نام روزبه حسینی و رضا آشفته در خصوص فعالیت‎های تئاتری زنده یاد محمود استادمحمد نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر ایرانی که پایه گذار نمایش دینی بود گفت‎وگو می‌کنند.
در حوزه سینما دکتر رامتین شهبازی با مدیر عامل خانه سینما، منوچهر شاهسواری به بحث می‎نشیند. در قسمت انیمیشن دکتر کیارش زندی با احمد عربانی سازنده انیمیشن معروف «تبر» صحبت می‌کند. در هنر «عکاسی» با استاد سعید دستوری، در بخش «شعر» با استاد محمدعلی بهمنی، در بخش «صنایع دستی» با دکتر مهران هوشیار استاد دانشگاه سوره، در بخش «دیوارنگاری»، که شهر تهران از مهم‎ترین شهرهایی است که در چهار دهه اخیر به این هنر پرداخته است با خسرو خسروی استاد این رشته صحبت می‎شود.
تهیه‎کننده و کارگردان «نشانی» در خصوص اجرای این برنامه تلویزیونی گفت: در هر قسمت یک مجری کارشناس که خود یکی از اساتید بنام در همان حوزه هنری است با میهمان برنامه گفت‎وگو می‌کند. به طور مثال در بحث نقاشی استاد نظری نوری از اساتید بنام نقاشی ایران مجری کارشناس است، در بخش صنایع دستی مهدی خانچه و یا در بخش گرافیک و دیوارنگاری دکتر بهنام زنگی با میهمان برنامه به گفت‎وگو می‎پردازد.
داوری در خصوص آیتم‎های برنامه گفت: در این برنامه 50 الی 60 دقیقه‎ای در میان گفت‎وگوی هنرمندان، میان برنامه‌های مختلفی از آثار هنرمندان مرتبط با موضوع بحث پخش می‌شود. وی در پایان به عوامل برنامه اشاره کرد و گفت: ماهان عمادی به عنوان تدوینگر و مسعود خداداد با عنوان تصویربردار با این مجموعه همکاری داشته‎اند. «نشانی» که پخش آن از شنبه 18 خرداد ماه آغاز شده است، از شنبه تا چهارشنبه هرشب ساعت 22 از شبکه چهارسیما پخش و روز بعد ساعت 10 صبح بازپخش می‌شود.

امتیاز شما