امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

از اختیارات گمرک برای تنظیم بازار تا آشنایی با اصول اقتصاد اسلامی

مشاهده ۳۴۹
۱۳۹۸/۰۳/۱۳- ۱۲:۵۹

رادیو اقتصاد چهارشنبه 15 خرداد در برنامه‌های متعدد خود به مباحثی همچون اختیارات گمرک برای تنظیم بازار، آشنایی با اصول اقتصاد اسلامی و ... می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «خوشه‎چین» چهارشنبه 15 خرداد، روح‎الله یوسفی، عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات برنج کشور در خصوص بازبینی سیستم سوخت‎رسانی و بازبینی سیستم خنک کننده موتور صحبت می‌کند. برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی مهدی شیار، شنبه ساعت 13:30 شنوندگان را همراهی می‌کند.
در برنامه «اقتصاد مجازی» چهارشنبه، دکتر حسین نوریخواه، پژوهشگر تجارت الکترونیک و مدرس دانشگاه و محسن غفاری مدیر ایتا درباره الزامات اجرایی شدن مصوبات شورای عالی فضای مجازی کشور گفت‌وگو می‌کند. الزامات حمایت از پیام‎رسان‌های داخلی و ارتقاء سطح کیفیت آن‎ها، لزوم افزایش رونق تولید در صنعت آی تی، لزوم اصلاح سیاست‌های دولت در مواجهه با پیام‎رسان‌های خارجی، دلایل اجرایی نشدن مصوبات برزمین مانده و ... از دیگر موارد مطرح در برنامه است. برنامه «اقتصاد مجازی» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی مطهره محرابی ساعت 14 پخش می‌شود.
برنامه «چالش» چهارشنبه 15 خرداد، به مبحث اختیارات گمرک برای تنظیم بازار می‌پردازد. نقشه راه مقابله با تحریم و طراحی مسیرهای بوروکراتیک تجاری، نقش گمرک و وزارت صمت در این مسیر، تسهیل فرآیندهای ترخیص، جلوگیری از بیش اظهاری و کم اظهاری کالا از دیگر موارد قابل طرح در برنامه است. برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی حمیده رضاسلطانی ساعت 15پخش می‌شود.
در برنامه «نود و هشتی‌ها» چهارشنبه، امین کثیری مدرس حوزه و دانشگاه درخصوص اصول اقتصاد اسلامی صحبت می‌کند. اقتصاد اسلامی و راهکارهای آن برای ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی، زکات به عنوان یکی از مولفه‌های اقتصاد اسلامی و کاربردهای آن از دیگر مواردی است که در برنامه بررسی می‌شود. برنامه «نود و هشتی‌ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی مهدی شیار ساعت 17 با شما همراه می‌شود.
در برنامه «روستای ما» 15 خرداد، محمدامین خراسانی، عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس برنامه ریزی روستایی درباره بازسازی فرهنگی اجتماعی روستاها بعد سیل مطالبی را به سمع شنوندگان می‌رساند. برنامه «روستای ما» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 18:30می‌شود.
برنامه «ساعت صنعت» چهارشنبه 15 خرداد ماه، جایگاه بین‎المللی صنعت تولید و فرآوری مس کشور را بررسی می‌کند. صادرات، جایگاه بین‎المللی، حضور در نمایشگاه‌ها و ... از دیگر مباحث مطرح در برنامه است.  برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 21 پخش می‌شود.

امتیاز شما