امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های صدا‌وسیمای مرکز آذربایجان شرقی در 14 و 15 خرداد

مشاهده ۴۰۶
۱۳۹۸/۰۳/۱۲- ۱۰:۵۴

صدا‌وسیمای مرکز آذربایجان شرقی همزمان با سالگرد ارتحال جانسوز امام خمینی (ره) و سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد برنامه‌های ویژه ای برای مخاطبان خود در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدای آذربایجان شرقی در سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ویژه برنامه‌‌های متنوعی را در روزهای چهاردهم و پانزدهم خردادماه پخش می‌کند. برنامه «سونمز گونش» 14 خرداد از ساعت 9 صبح به مدت 180 دقیقه به روی آنتن می‌رود. پخش گزارش‌ها و تلفن‌های مردمی، بحث‌های کارشناسی، گزیده‌هایی از کلام حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، معرفی تالیفات مقام معظم رهبری و ارتباط با شهرستان‌ها، بخش‌هایی از این ویژه برنامه است. مستند فاخر «شوق وصال» با محور بررسی سفرهای مقام معظم رهبری به آذربایجان شرقی در سال‌های 62، 65، 72 و91، ویژه برنامه «در سوگ آفتاب»، برنامه زنده «هجران مرثیه سی»، میزگرد «مصباح» درخصوص شخصیت مقام معظم رهبری و انتخاب ایشان به رهبری و پخش فرازهایی از وصیت‌نامه الهی سیاسی حضرت امام از دیگر تمهیدات صدای استانی و رادیو شهر مراغه به این مناسبت است. همچنین ویژه برنامه‌های «امام نهضتی»، «صفحه‌های خرداد»، «نهضت روح الله»، «قانلی قیام» و میزگرد «سیزلر مسئوللار» در سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد تقدیم مخاطبان صدای استانی می‌شود.

سیمای استانی سهند هم در کنار برنامه‌­های روتین خود ویژه برنامه‌های متنوعی برای ایام رحلت حضرت امام خمینی و قیام پانزده خرداد تهیه و آماده پخش کرده است. میزگرد رحلت در دو قسمت برای روزهای 14 و 15 خردادماه، ویژه برنامه «غمنامه» در دو قسمت،  پوشش مراسم‌های مربوط به بزرگداشت رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و سالگرد 15 خرداد در نقاط مختلف شهر و استان، پخش مستندهای «خانه پدری» با موضوع سی اُمین سال انتخاب امام خامنه‌ای به رهبری امت اسلامی، «روایت رهبری»، «آیین بیداری»، «آن مرد با تلاش آمد» ،«شاهدی برای خورشید»، « امام خوبی‌ها »و همچنین پخش فیلم‌های سینمایی« 24»، «خشت بهشت» و «مثل یک پدر» و پخش « کنگره امام در باکو» از جمله تمهیدات سیمای استانی سهند در 14 و 15 خرداد است.

رادیو آذری تبریز هم برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت ایام رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام حسینی مردم ایران در 15 خرداد تدارک دیده است. در این برنامه‌ها ابعاد مختلف شخصیت اجتماعی، معنوی و عرفانی حضرت امام (ره) ، زندگی پربار ایشان و فلسفه قیامشان در سال 42 و در نهایت رحلت جانسوزشان در 14 خرداد سال 68 بررسی می‌شود. ویژه برنامه زنده «ساچیلان شعاعلار» در 14 خرداد به مدت 60 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

همچنین برنامه‌های «چراغ» با محور پخش سخنان مقام معظم رهبری درخصوص حضرت امام(ره)، «ققنوس» با موضوع تجسم شخصیت امام(ره) در قالب هنر انقلاب، «انقلابیمیز» با هدف بررسی ابعاد شخصیتی و زندگی حضرت امام با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه، «سلام دینله ییجی» با محور پخش گزیده‌هایی از وصیت‌نامه الهی سیاسی حضرت امام و همچنین سخنان و دیدگاه‌های رهبران و سیاستمداران جهان درباره رهبری ، «پنجره» ویژه معرفی مراسمات برگزار شده در سطح استان و ... گوشه ای از تولیدات رادیو آذری تبریز برای شنوندگان آذری زبان در منطقه قفقاز و جمهوری آذربایجان است.

امتیاز شما