امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌های سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد در مرکز آذربایجان غربی

مشاهده ۴۲۹
۱۳۹۸/۰۳/۱۲- ۱۰:۳۵

صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی به‎مناسبت سی‎امین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در روزهای 14 و 15 خرداد، به‎صورت زنده با پخش ویژه برنامه‌هایی شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و ابعاد قیام تاریخی پانزده خرداد را بررسی می‎کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو چی چست با ویژه برنامه «سونمز گونش» در روز 14 خرداد از ساعت 11 به‎مدت 120 دقیقه، به‎صورت زنده به تبیین شخصیت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، ویژگی‎های رهبری آن بزرگوار در ابعاد مختلف از جمله سیاسی، دینی و اخلاقی می‎پردازد، تا مخاطبان خود به‎ویژه نسل جوان را بیشتر با این شخصیت آشنا کند. مباحث کارشناسی، مسابقه و گزارش مردمی از بخش‎های مختلف این برنامه است.
ویژه برنامه 15 خـرداد، نیز به‎مدت 120 دقیقه از ساعت 10 با بخش‎های متنوع و با دعوت از کارشناسان به ابعاد قیام تاریخی 15 خرداد و تاثیرگذاری آن در شکل‎گیری نهضت امام خمینی و در نهایت پیروزی انقلاب به تهیه‎کنندگی محمدعلی عبدالی می‎پردازد. علاوه بر این برخی برنامه‌های روتین از جمله «عطیرلی چاغلار»، «دعا»، «سحر»، «اجابت»، «ائل سوزی»، «اجابت چاغلاری» نیز به فراخور موضوع به این مناسبت‌ها پرداخت خواهند کرد. همچنین برنامه عصرگاهی «بیرآخشام بیرسلام» نیز از ساعت 18، به‎مدت 90 دقیقه با موضوع عید فطر، به‌صورت زنده به تهیه‎کنندگی اسکندر رحیمی‌پخش می‌شود.
سیمای آذربایجان غربی هم برنامه‌های مختلفی را برای این ایام تدارک دیده است که در این خصوص می‎توان به برنامه‌های «ائویمیز»، «اذان نغمه سی »، «کودک»، «رمضان عطری» و پخش زنده مراسم سالگرد ارتحال از حسینیه عاشقان ثارالله و برنامه‌های تامینی و پخش مستندهایی در این خصوص اشاره کرد که با موضوع رحلت حضرت امام (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد پخش خواهد شد.
پخش دو برنامه گفت‎وگو محور در روزهای 14 و 15 خرداد با حضور کارشناسان، به‎مناسبت سی‎امین سالگرد رهبری مقام معظم رهبری به تهیه‎کنندگی محمد پیرمانی، پخش مستند «رسم عاشقی» به‎مدت 30 دقیقه، به تهیه‎کنندگی غلامرضا نیکنام و پخش دو کلیپ از دیگر برنامه‌های سیمای آذربایجان غربی خواهد بود.
معاونت خبر هم ضمن اطلاع‎رسانی و پوشش خبری برنامه‌های سالگرد ارتحال در سراسر استان، گزارش‌های متعدد خبری با موضوع اندیشه و کلام امام (ره) و گفت‎وگوی زنده خبری تهیه و پخش خواهد کرد.

امتیاز شما