امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

شبکه‌های سیما همگام با مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس

مشاهده ۱۶۱۰
۱۳۹۸/۰۳/۰۸- ۱۴:۰۹

هم‎زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، دوربین‌های شبکه‌های سیما در همراهی با مردم مومن و روزه‎دار در خیابان‌های تهران و سراسر کشور مستقر هستند که به ثبت و پخش مستقیم راهپیمایی با شکوه ملت ایران بپردازند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پوشش مستقیم حماسه بزرگ راهپیمایی روز جهانی قدس که در ساعت 9 صبح روز جمعه 10 خرداد ماه آغاز می‌شود، در دستور کار شبکه‌های سیما قرار دارد.
******************************************

شبکه یک سیما

شبکه یک سیما؛ با پخش ویژه برنامه «روز قدس» به تهیه کنندگی مقداد مومن نژاد، که از ساعت 8 صبح روز جمعه 10 خرداد آغاز می‌شود و تا حدود ساعت 14 نمایش حضور مردم روزه‎دار در سراسر کشور را پوشش تصویری خواهد داد. مهدی آقابیگی مجری استودیو برنامه است و هشت خبرنگار برنامه «پلاک یک» هم برای پوشش رسانه‎ای و تصویری راهپیمایی روز قدس در خیابان‌های تهران مستقر هستند. در این برنامه تصاویر زنده راهپیمایی باشکوه مردم در مراکز استان‌ها پخش خواهد شد. پخش مصاحبه‌های مردمی، نماهنگ و موسیقی‌های حماسی از دیگر بخش‎های ویژه برنامه روز قدس شبکه یک سیماست. همچنین پخش ویژه برنامه 3 قسمتی «روز قدس» از چهارشنبه 8 خرداد، ساعت 13:30 به مدت 20 دقیقه با موضوع راهپیمایی روز قدس پخش می‌شود. روز چهارشنبه و پنجشنبه 8 و 9 خرداد، ساعت 16:50 دقیقه ویژه برنامه «دعوت» به راهپیمایی به مدت 50 دقیقه پخش می‌شود.
****************************************** 

شبکه دو سیما

هم‎زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، شبکه دو سیما راهپیمایی مردم مومن و روزه‎دار را از ایستگاه این شبکه مستقر در تقاطع خیابان انقلاب و ابوریحان به صورت مستقیم پخش می‌کند.
پوشش مستقیم حماسه بزرگ راهپیمایی روز جهانی قدس ساعت 9:30 آغاز می‌شود. مجریان این شبکه در کنار هنرمندان محبوب نیز در استیج و استودیوی پخش حضور خواهند داشت و به تناوب اجرای بخش‎های مختلف برنامه را برعهده می‌گیرند. از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده مستندی است که به‎همت گروه سیاسی شبکه دو سیما تهیه شده و جمعه ساعت 19:30 پخش می‌شود.  همچنین علاوه بر ارتباط با مراکز شهرستان‌ها و پوشش مراسم راهپیمایی؛ نواها و نغمه‌هایی با مضامین مقاومت امت اسلامی و روز قدس پخش خواهد شد. میان برنامه، کلیپ و برنامه‌هایی چون «ماه مهربانی» به همراه پخش مستندهای ویژه روز قدس نیز برای بینندگان این شبکه تدارک دیده شده است. 
همچنین سریال «نوای خوشه‌ها» با موضوع مقاومت حزب الله لبنان در برابر رژیم اشغالگر قدس هر روز ساعت 14 از این شبکه پخش می‌شود.
****************************************** 

شبکه سه سیما

 ویژه‌برنامه «ما می‎آییم» به تهیه‎کنندگی حمیدرضا توسلی، پوشش زنده راهپیمایی روز قدس را بر عهده گرفته است. این برنامه با اجرای اکبر نبوی و میثم آقا بیگی از سینماگرانی چون نادر طالب‎زاده، علی غفاری و محمد خزاعی دعوت کرده تا در استودیو پخش از ساعت 9  تا 12:30 همزمان با نمایش حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به موضوع رسانه و سیطره یهود بپردازند.
پایگاه شبکه سه سیما در ضلع جنوبی میدان فلسطین مستقر شده تا ضمن ارسال تصاویر حضور مردم برنامه‌هایی نظیر تواشیح، سرود، گفت‌وگو با هنرمندان و... را به طور زنده در این پایگاه اجرا کند.
مجریانی چون محسن حاجیلو، محمد حسین میثاقی، احمد اکبرنژاد، زهره سادات هاشمی، حامد حاجیلو، محمدرضا احمدی و ... به تناوب اجرای بخشی از برنامه را برعهده می‌گیرند.
همچنین قهرمانان ورزشی، هنرمندان در عرصه خوانندگی (حامد محضر نیا ،عرفان شرقی، نیما شمشادی، محمد رضا فتحی ...)، کاریکاتوریست بین‎المللی (سید محمود شجاعی طباطبایی) در پایگاه شبکه سه حاضر می‌شوند و گروه‌های نقالی و هم‎سرایی نیز به اجرای برنامه می‎پردازند. گزارشات مردمی، ارتباط با مراکز استان‌ها و نماهنگ‌‎های خاص از بخش‎های دیگر این ویژه برنامه است.
******************************************

شبکه چهار سیما

شبکه چهار سیما در روز جهانی قدس، راهپیمایی مردم در استان‌های مختلف کشور را پوشش می‎دهد. ویژه برنامه روز جهانی قدس شبکه چهار سیما از ساعت 9 الی 13 این روز با هدف به تصویر کشیدن و پوشش حماسه حضور مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس، پخش می‌شود. در این ویژه برنامه که اجرای آن را به صورت مشترک مرتضی‌هاشم خانلو و محمد امرایی بر عهده دارند، در ارتباط زنده تصویری با مراکز استان‌ها حماسه حضور مردم در سراسر میهن عزیزمان را نیز شاهد خواهیم بود. پخش مستند «سقوط آخرین گتو» به تهیه‎کنندگی مهدی علیپور روز جمعه ساعت 13:45 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. این برنامه ریشه‌های شکل گیری تفکر صهیونیزم و بسط اندیشه‌های افراطی در دین یهود به‎دست سران صهیونیزم را بررسی می‌کند و از این دریچه به معضل جمعیتی رژیم صهیونیستی می‎پردازد. 
همچنین برنامه سه قسمتی «جان جهان» نیز 8، 9 و 10 خرداد، ساعت 23 از شبکه چهار پخش می‎شود. «جان جهان» با اجرا و سردبیری کوروش علیانی که تهیه‎کنندگی آن را حسین شاه مرادی برعهده دارد، به صورت ویژه در سه قسمت به موضوع فلسطین، وضعیت انسانی درغزه و وضعیت کنونی فلسطین در جهان می‎پردازد. در قسمت اول از «جان جهان» که روز چهارشنبه پخش می‌شود کوروش علیانی با حسین وهابیان پژوهشگر حوزه فلسطین و نویسنده کتاب های دیوار و آریل شارون- جاودانگی خون بار، گفت‎وگو می‌کند. در قسمت دوم این برنامه با سید محمد اسلامی‌پژوهشگر حوزه روابط بین‎الملل گفت‎وگو می‌شود و در قسمت سوم با سیدمهدی رسولی کارشناس امنیت شبکه و فضای مجازی درخصوص جنگ‎های سایبری اسرائیل گفت‎وگو خواهد شد. «جان جهان» در کنار گفت‎وگو با میهمان، دارای بخش‎های مختلف دیگری همچون «جنگ زیتون»، «می‎خواهیم برگردیم»، «اعتراضات داخلی اسرائیل» و پخش میان برنامه‌های متعدد دیگر است.‎
برنامه تلویزیونی «کتاب 4» هم‎زمان با روز جهانی قدس ساعت 16:30به موضوع فلسطین می‎پردازد. این برنامه که دارای بخش های گوناگون همچون این چهار کتاب، سینما اقتباس، مصاحبه، معرفی کتاب از فضای مجازی و .... است در این هفته تمامی‌بخش‎های مختلف آن به موضوع فلسطین و روز قدس اختصاص پیدا کرده است. همچنین در بخش گپ‌وگفت به سراغ کوروش علیانی نویسنده و پژوهشگر حوزه کتاب رفته و درباره کتاب «یادداشت‌هایی پای پنجره» با نویسنده کتاب به گفت‎وگو می‌نشیند. «یادداشت‌های پای پنجره» دست‌نوشته‌های کوروش علیانی درباره رژیم صهیونیستی است که وی این یادداشت‌ها را در قالب یک مجلد گردآوری و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است. شایان ذکر است در بخش «اقتباس» که هر هفته به کتاب هایی که از آن‌ها فیلمی اقتباس شده است پرداخته و معرفی می‌شود، این هفته فیلم «بازمانده» ساخته سیف‎الله داد که اقتباسی از کتاب غسان کفانی نویسنده مشهور فلسطینی است، واکاوی می‎شود.
****************************************** 

شبکه پنج سیما

شبکه پنج سیما، همزمان با روز جهانی قدس، راهپیمایی مردم مومن و روزه‎دار را از پایگاه این شبکه واقع در خیابان انقلاب تقاطع فلسطین (ضلع جنوب شرقی) به صورت زنده و مستقیم پوشش تصویری می‎دهد. ویژه برنامه «همدلی با قدس» به تهیه‎کنندگی شهرام نسترن راد از ساعت 10صبح با اجرای جمعی از مجریان شبکه به نمایش درمی‎آید. شبکه پنج سیما با استقرار پایگاه اصلی واقع در خیابان انقلاب تقاطع فلسطین، حضور پرشور و انقلابی مردم را از نخستین ساعت اولیه راهپیمایی به نمایش می‎گذارد.
برنامه «دروغ قرن» به تهیه‎کنندگی مهدی علی پور در دو قسمت 25 دقیقه‎ای پنجشنبه و جمعه 9 و 10 خرداد، ساعت 9:50، پخش می‌شود.
در مستند «دروغ قرن» با سفیر دولت فلسطین صلاح زواوی و ناصر ابو شریف نماینده جهاد اسلامی در تهران پیرامون معامله قرن و توافقات بین‎المللی گذشته کشور فلسطین با رژیم صهیونیستی که بدان عمل نشده است، گفت‎وگو شده است. ****************************************** 

شبکه قرآن و معارف سیما

ویژه برنامه زنده «قرار قرآنیان»؛ در حمایت از فلسطین به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‎رود. این ویژه برنامه از ساعت 10،روز جمعه 10 خرداد، به صورت زنده از محل جایگاه این شبکه واقع در خیابان آزادی تقاطع چهاراه ولی عصر (عج) پخش خواهد شد. پوشش زنده تصویری راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس از جایگاه شبکه قرآن و معارف سیما در مسیر راهپیمایی تهران و همچنین دیگر شهرستان‌های سراسر کشور از مهم‎ترین بخش‎های در نظر گرفته شده ویژه برنامه «قرار قرآنیان» است. گفت‎وگو با مسئولان فرهنگی و قرآنی کشور، اساتید، قاریان بین‎المللی، پیشکسوتان و کارشناسان قرآنی و معارفی، اجرای گروه‌های هم‎خوانی و نیز پخش گزارش‎های مردمی از دیگر بخش‎هایی است که تقدیم بینندگان خواهد شد.
****************************************** 

شبکه‌ آموزش سیما

شبکه‌ آموزش سیما نیز ویژه‌ برنامه‌ هایی را برای روز جهانی قدس در نظر گرفته‌ است. برنامه «دوربین هفت» در روز پنجشنبه 9 خرداد، با نگاهی به اهمیت روز جهانی قدس از منظر ایثارگران و خانواده‌های شهدا سری به این خانواده‌ها می‎زند. در روز جمعه 10 خرداد، برنامه «دوربین هفت» راهپیمایی روز قدس را پوشش می‌دهد. روز شنبه 11 خرداد، گزارش‎های مردمی‌که از راهپیمایی روز قدس تهیه شده در این برنامه پخش می‌شود. همچنین در بخشی دیگر، «دوربین هفت» به نمایشگاه فریاد سنگ می‌رود و عکس‎های مرتبط با فلسطین و روز قدس را به نمایش می‌گذارد.  برنامه «صبحی دیگر» پنجشنبه 9 خرداد، ساعت 9:30 میزبان پرویز شیخ طادی کارگردان فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» خواهد بود که شکل‎گیری صهیونیست‎ها و چگونگی غصب فلسطین را نشان می‎دهد. در این برنامه درباره ماهیت ضد صهیونیستی این فیلم گفت‎وگو می‌شود. 
برنامه «سفرگرد» به تهیه‎کنندگی مجید قره گوزلو نیز چهارشنبه 8 خرداد، ساعت 16 ارتباط تلفنی با سردار رمضان شریف رئیس انتفاضه و قدس خواهد داشت. همچنین مجید رامندی مدیر کل روابط عمومی‌شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص اعلام مسیرهای راهپیمایی گفت‎وگو می‌کند.
****************************************** 

شبکه افق سیما

شبکه افق با پخش برنامه تلویزیونی زنده «عصر» با اجرای نادر طالب زاده در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 21 پخش می‎شود. در این برنامه که میهمانان داخلی و خارجی حضور دارند، به موضوع روز جهانی قدس پرداخته می‌شود. همچنین ارتباط زنده با کارشناسان خارجی نیز در دستور کار این برنامه است. برنامه «افق ایران» نیز از دیگر تدارکات این شبکه است که شامل گفت‌وگوهای مردمی در ارتباط با اهمیت روز قدس و مبارزه با صهیونیزم جهانی است.
******************************************

شبکه مستند سیما

شبکه مستند ویژه‌برنامه‌هایی برای روز جهانی قدس در نظر گرفته‌است که به ترتیب در جدول پخش قرار می‌گیرند. «ساعت 6 به وقت واشنگتن» مستندی است که جمعه 10 خرداد، ساعت 10 از شبکه مستند پخش می‌شود؛ این ویژه برنامه به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرحسین نوروزی به مذاکرات کمپ دیوید و تاثیرات آن می‌پردازد. «لابی صهیونیستی در ایالات متحده» در چهار قسمت در شبکه «الجزیره» ساخته شده و به بررسی فعالیت‌های مخفیانه رژیم صهیونیستی در آمریکا در پوشش اندیشکده‌ها و لابی‌های آمریکایی می‎پردازد. پخش این مستند از هفته گذشته آغاز شده است و جمعه‌ها ساعت 16 پخش می‎شود. پخش مجموعه مستند «باریکه نور» هم به مناسبت روز قدس از یکشنبه 5 خرداد، ساعت 19:45 در شبکه مستند آغاز شده است. «باریکه نور» به تهیه‌کنندگی سعید غفاری در 6 قسمت 30 دقیقه‌ای تهیه شده و نخستین مستندی است که به تاریخ شفاهی فلسطین، سی سال حضور جریان‌های اسلامی مقاومت در خاک فلسطین و مبارزات مردم این سرزمین با اشغالگران پرداخته است. این مستند که از تولیدات شبکه مستند سیماست و قسمت پایانی آن جمعه 10 خرداد، ساعت 19:45 پخش می‌شود. ******************************************
  ویژه برنامه «روز قدس» به مناسبت راهپیمایی روز جهانی قدس در روز جمعه 10 خرداد، از شبکه امید پخش می‎شود.

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، ویژه برنامه «روز قدس» کاری از گروه تولید شبکه امید سیماست که به مناسبت راهپیمایی روز جهانی قدس در روز جمعه 10 خرداد، از ساعت 10، با اجرای جمعی از مجریان شبکه (نیما دلاوری، پرهام عمرانی، فاطمه امجدیان و فاطمه دیواندری ) به روی آنتن می‌رود. مجریان شبکه امید در استودیوی پخش و ایستگاه‌ها و سکوهای مستقر در مسیر راهپیمایی حضور خواهند داشت و گزارش‎های مختلفی را از این مراسم برای بینندگان ارائه می‎دهند.
همچنین برنامه «دفترچه خاطرات» در روز جمعه ساعت 16:30 به روز قدس می‌پردازد. روز جمعه 10 خرداد 98، برنامه «دفترچه خاطرات» با حضور محمد مهدی اسماعیلی معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و استاد دانشگاه درباره روز قدس به عنوان روز بیداری مسلمانان و اتحاد آن‎ها در مقابل دشمنانشان، آزادی فلسطین و به رسمیت نشناختن اشغال آن و... ساعت 16:30 با مخاطبان این برنامه صحبت خواهند کرد. بازپخش «دفترچه خاطرات» روز بعد ساعت 8:30 خواهد بود

امتیاز شما