امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
سامانه نظرسنجی تلفنی مرکز تحقیقات صداوسیما
سامانه نظرسنجی تلفنی مرکز تحقیقات صداوسیما

شماره تلفن 27622 را به خاطر بسپارید

مشاهده ۹۰۶۹
۱۳۹۸/۰۳/۰۸- ۱۳:۵۳
تعداد بازدید:9069

مرکز تحقیقات صدا و سیما با شماره تلفن اختصاصی 27622 و روش‌های نمونه گیری احتمالاتی و همچنین استفاده از بانک شماره تلفن‌های ثابت و مسکونی، در خصوص برنامه‌های صدا و سیما و موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و. . . از هموطنان نظرسنجی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرکز تحقیقات صدا و سیما به عنوان پرسابقه ترین مرکز نظرسنجی و افکارسنجی در کشور (سابقه 50 ساله) نیز از سال 1376 در کنار روش مواجهه حضوری پرسشگر و پاسخگو، به صورت کاملا سنتی از گوشی تلفن برای تکمیل اطلاعات بر روی پرسشنامه‌های کاغذی استفاده کرده است.

همچنین سامانه تمام الکترونیکی نظرسنجی تلفنی این مرکز نیز از سال1389 با تعداد 11 دستگاه رایانه (10دستگاه برای انجام نظرسنجی و یک دستگاه برای مدیریت و کنترل فرآیند اجرا با شنیدن نحوه مصاحبه‌ها) و استفاده از پرسشگران مجرب و با سابقه برای انجام نظرسنجی‌های تلفنی افتتاح گردیده است.

شایان ذکر است که در این سامانه همه مراحل انجام نظرسنجی از جمله شماره گیری تصادفی پاسخگویان و ثبت اطلاعات نظرسنجی به صورت الکترونیکی و با استفاده از نرم‌افزارهای اختصاصی صورت می‌گیرد.

با توجه به شرایط بومی و وجود گویش‌ها و لهجه‌های مختلف در هر استان، به منظور افزایش سرعت و دقت در اجرای نظرسنجی‌های تلفنی در سطح کشور و همچنین کاهش هزینه‌های موجود از جمله هزینه‌های مخابراتی و پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی در هر استان، ضروری است این سامانه در هر استان نیز به طور جداگانه و مستقل راه اندازی شود.

از مهم‌ترین مزایای پیمایش تلفنی می‌توان به پوشش وسیع مناطق جغرافیایی (در سطح شهرستان‌ها و روستاها)، صرفه‌جویی در منابع انسانی و مالی به طور موثر، امکان گزارش‌گیری لحظه‌ای، کنترل دقیق‌تر فرآیند نظرسنجی، حذف بسیاری از مراحل انجام نظرسنجی سنتی از جمله پرسشنامه کاغذی، بازبینی، کدگذاری و ورود اطلاعات دستی و در نتیجه افزایش سرعت، دقت و کاهش خطاهای اجرای نظرسنجی اشاره کرد.

تصاویر

امتیاز شما