امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

انعکاس حضور پرشور مردم آذربایجان شرقی در روز قدس

مشاهده ۴۹۱
۱۳۹۸/۰۳/۰۸- ۱۳:۳۱

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی هم‎زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس به صورت ویژه و گسترده، حضور پرشور و حماسی مردم آذربایجان شرقی را به نمایش می‎گذارد.

به گزارش روابط عمومی  رسانه ملی، راهپیمایی روز قدس در کلانشهر تبریز به صورت زنده از شبکه استانی صداوسیما پخش می‌شود. در این روز صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با استقرار واحدهای سیار رادیویی و تلویزیونی در مسیرهای راهپیمایی به انعکاس حماسه حضور مردم استان در راهپیمایی روز قدس خواهد پرداخت.
شبکه استانی سهند در کنار برنامه‌های روزانه خود، ویژه برنامه تلویزیونی روز قدس را در آخرین جمعه ماه رمضان به مدت بیش از 240 دقیقه و از ساعت 8:30  تا 13 به صورت زنده پخش می‎کند تا حمایت مردم استان از ملت مظلوم فلسطین را در راهپیمایی روز قدس به نمایش بگذارد.
پخش سخنان حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، اطلاع رسانی مسیرهای راهپیمایی، پخش تصاویر جذاب از حضور حماسی مردم استان در راهپیمایی­‎های سال­‎های گذشته، پخش گزارش‎های مردمی، ارتباط با گزارشگران شهرستان‌ها، تهیه گزارش از شرکت‎کنندگان، پخش سرودهای محلی، تحلیل فلسفه وجودی مراسم روز قدس با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه، ارتباط با ائمه جمعه و فرمانداران، پوشش راهپیمایی شهرستان‌ها، گفت‎وگو با شخصیت‎های برجسته استانی درباره گرامیداشت روزجهانی قدس، ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری و استانی و پخش نماهنگ از جمله بخش‎های این برنامه خواهد بود.
همچنین گروه کودک و نوجوان شبکه سهند در این روز در میدان ساعت مستقر می‎شود و به اجرای برنامه می‎پردازد. در این ویژه برنامه محمود نسب - عطالو - ابراهیم محمدی – جولا – رزمی- بشیری و بهزاد شاهدی تهیه‎کننده ، محمدی - وظیفه - محبی دستیاران تهیه‎کننده و عبدی - جدی و عطالو کارگردان هستند. همچنین تصاویر مربوط به راهپیمایی از سطح شهر و استودیو با تلاش‎های قنبری – جلیلی – نوروزی- برزگر – نیکمرد- نیکمندان – حسین پور – کلانتری – رحیمی – پورفرج - حق آخری - آقایی و تبک در پشت دوربین تقدیم مخاطبان این شبکه می‌شود.
شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی هم علاوه بر پرداختن به این موضوع در برنامه‌های روتین سحرلر – خانواده – دعوت – یاشاسین جوانلیق – آخشاملار – افطارلیق – اوباشدانلیق- جمعه گوروشی و صدای ورزش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و اطلاع‎رسانی درخصوص مسیرهای راهپیمایی، پخش آنونس‎های راهپیمایی در این روزها، پخش بیانات رهبری در فواصل برنامه‌ها و دعوت از امت همیشه در صحنه استان برای مشارکت در راهپیمایی این روز، در جمعه پایانی ماه مبارک هم با دست پر در خدمت مخاطبان خود خواهد بود و حضور پرشور مردم متدین و روزه دار استان را در راهپیمایی روز جهانی قدس منعکس می‌کند.
ویژه برنامه «آنا قبله» با حضور  اسفندیار قره‎باغی معروف به صدای انقلاب روز جمعه به مدت 240 دقیقه پخش می‌شود. همچنین ویژه برنامه‌های «القدس لنا»، «روز اسلام» و «قدس گونی» از دیگر تولیدات صدای استانی این مرکز در روز جهانی قدس است. در این برنامه‌ها با دعوت از کارشناسان مرتبط ابعاد سیاسی اجتماعی این روز، فلسفه نام‎گذاری این روز با عنوان روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و علل وجوب مشارکت مسلمانان در راهپیمایی بررسی می‌شود. پخش سخنان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در ارتباط با این روز ، ارتباط با گزارشگران مستقر در مسیر های مختلف راهپیمایی، ارتباط با گزارشگران شهرستان‌ها، پخش پیام‎های شنوندگان، پخش موسیقی‎های با کلام و بی‎کلام و ارتباط با شبکه‌های سراسری برای نمایش حضور باشکوه و گسترده مردم دیار آذربایجان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از جمله بخش‎های ویژه برنامه رادیویی روز جهانی قدس خواهند بود.
بزرگداشت روز جهانی قدس یکی از مهم‎ترین رویدادهای بین‎المللی و ملی در جدول پخش رادیو آذری تبریز است و همکاران این واحد همگام با سایر واحدها برنامه‌های مختلفی را برای بزرگداشت این روز تدارک می‎­بینند. حسن صادقی تهیه‎کننده برنامه «قاراباغ اسلام توپراقی» با دعوت از کارشناسان مسائل سیاسی به مبحث مبارزات مردم مسلمان و مظلوم قره­باغ با الگوگیری از مبارزات ملت فلسطین می‎پردازد. اکرم رضایی گوینده این برنامه است.
برنامه «اسلام غنچه لری» کاری از گروه کودک و نوجوان رادیو برون‎مرزی با هدف آشناسازی کودکان با شرایط زندگی نامناسب کودکان فلسطینی و رنج و عذاب آن‎ها با زبان داستان و نمایش تهیه و پخش می‌شود. اکرم رضایی در این برنامه تهیه‎کننده است و گروه نمایش کودکان و خردسالان در آن هنرنمایی می‌کنند.
برنامه «پنجره» با رویکرد تبلیغی و تهییجی به مدت 15 دقیقه با گزارش های سجاد دشتی از مراسم روز قدس و نمایشگاه‌های مختص این روز از آنتن این رادیو برای مخاطبان آن سوی مرزهای ایران پخش می‌شود.
همچنین برنامه‌های «مشکات»، «چراغ»، «انقلابمیز»، «سیزه سلام» و «سلام شنونده»، «اوباشدانلیق»، «افطارلیق»، بخش‎های مختلف خبری و تفسیر سیاسی، برنامه «شناور»، «تبریز»، «آچیق سوز»، «ققنوس»، «دونیا اوتن هفته» و پخش «خطبه‌های نماز جمعه در روز قدس» از دیگر برنامه‌های رادیو برون مرزی است که به منظور اطلاع‎رسانی درخصوص مظلومیت مردم فلسطین و بزرگداشت روز جهانی قدس در جدول پخش برنامه‌های این واحد گنجانده شده است.  

به‎علاوه، انعکاس مراسم راهپیمایی روزجهانی قدس و حضور پرشور مردم تبریز و شهرستان‎های آذربایجان شرقی در بخش‎های مختلف خبری شبکه‌های سراسری و استانی از برنامه‌های پیش‎بینی شده معاونت خبر مرکز آذربایجان شرقی برای روز جهانی قدس است.

امتیاز شما