امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

شیرمردان دریا «رو در رو با شیطان»

مشاهده ۴۱۱
۱۳۹۸/۰۳/۰۷- ۱۵:۳۰

قسمت نخست مستند «رو در رو با شیطان» درباره رویارویی مستقیم سربازان ایرانی با نیروی دریایی آمریکا در دوران جنگ، سه‎شنبه 7 خرداد، از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در سال‎های انتهایی دفاع مقدس، آمریکا به عنوان یکی از ابرقدرت‎های جهانی قصد داشت با ورود مستقیم به جنگ، کار ایران را یکسره کند هر چند با مجاهدت و ایستادگی نیروهای ایرانی، این نقشه شوم استکبار جهانی هم به نتیجه‎ای نرسید. مستند «رو در رو با شیطان» روایتی از نبردها و رشادت های دلاور مردانی چون شهید نادر مهدوی و شهید بیژن گرد در رویارویی مستقیم با نیروی دریایی ارتش آمریکا در خلیج همیشه پارس در سال‎های آخر جنگ تحمیلی است. در این مستند تصاویری کمتردیده شده از درگیری میان نیروهای ایرانی و آمریکایی گنجانده شده است. قسمت نخست «رو در رو با شیطان» را می‎توانید سه‎شنبه 7 خرداد، ساعت 22 از شبکه افق تماشا کنید. تکرار این مستند هم روز بعد ساعت 11:30 روز بعد خواهد بود.
قرآنی برای کودکان ویژه برنامه تلویزیونی «ماه نشان»
«ماه نشان» به مناسبت ماه مبارک رمضان هر روز به صورت زنده و از مشهد مقدس تقدیم مخاطبان شبکه افق می‌شود. در بیست‎ویکمین قسمت این برنامه علی ملکی در برنامه حضور می‌یابد. او قرآن را به زبان زاده‌ای که قابل فهم برای کودکان و نوجوانان باشد ترجمه کرده است همچنین در حال حاضر ترجمه قرآن با همین سبک و سیاق را به زبان انگلیسی در دست دارد. «ماه نشان» با تهیه‎کنندگی سجاد بهمن آبادی، طی ماه مبارک رمضان امسال هر روز ساعت 19 به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود. اجرای این برنامه را شهرام شکیبا بر عهده دارد.
خاطرات هفت ساله در «نیمه پنهان ماه»
فصل جدید برنامه «نیمه پنهان ماه» در ماه رمضان امسال از شبکه افق پخش می‎شود. در شصت‎ویکمین قسمت، زینب ابوطالبی مجری این برنامه به گفت‎وگو با خانم شهناز گل پری همسر شهید احمد باقری می‎نشیند. شهید باقری فرمانده سپاه چابهار بود که در هشتمین روز از فروردین ماه سال 67 به درجه رفیع شهادت رسید. احمد و شهناز فروردین ماه هفت سال قبل از آن با یکدیگر ازدواج کرده بودند و حالا همسر این شهید دوران دفاع مقدس از خاطرات هفت سال زندگی مشترک با او می‌گوید. «نیمه پنهان ماه» به تهیه‎کنندگی امیر بنان و کارگردانی یاسر انتظامی، ماه رمضان امسال هر روز ساعت 17 از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت 6 روز بعد است.

امتیاز شما