امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

رونمایی از 5 کتاب با موضوع دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

مشاهده ۳۲۳
۱۳۹۸/۰۳/۰۱- ۱۴:۲۱

در شست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت که در صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد،از پنج عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و موشن گرافی «فتح بهشت» کار مشترک بسیج صدا و سیما و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل مرکز چهارمحال و بختیاری در نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت گفت: آزادی و امنیت امروز کشورمان مرهون فداکاری و پایداری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است که حماسه تاریخی و جاودانه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد مصداق بارزی از رشادت و ازخودگذشتگی‌های نسل انقلاب در حفاظت از کیان ایران اسلامی است.

دکتر افشارنیا با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه در دوران دفاع مقدس گفت: آرشیو صوتی، تصویری، مکتوب، گزارش های خبری و مستندات به جای مانده از آن دوران، مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی‌های فعالان و پیشکسوتان عرصه خبر و اطلاع رسانی است که با ثبت و ماندگار کردن اتفاقات دوران دفاع مقدس آن را به میراثی ماندگار تبدیل کردند. وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دشمن از طریق جنگ نرم و تحریم های ظالمانه اقتصادی درصدد ضربه زدن به کشور است، افزود: راه برون رفت از این مشکلات و فشارها مقاومت است و مردم ثابت کرده اند جایی که دفاع از کیان میهن و ارزش های نظام و انقلاب اسلامی در میان باشد، همواره در صحنه بوده و در برابر سختی‌ها، فشارها و توطئه‌ها مقاومت می‌کنند.

مدیرکل مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: تبیین، بسط و نهادینه کردن فرهنگ مقاومت برگرفته از دوران دفاع مقدس، وظیفه اصحاب رسانه است همانگونه که در40 سال گذشته با الهام از آموزه‌های اسلام، برای تعالی نظام و تحقق ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دبیر ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان هم در این نشست با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: امروز مقاومت باید در جنگ اراده‌ها شکل بگیرد و رسانه‌ها باید در تبیین نظریه مقاومت، تبیین اهداف گام دوم انقلاب، تحقق شعار سال و خنثی کردن عملیات روانی دشمن برای روشن سازی و آگاهی بخشی به اذهان عمومی مردم تلاش کنند. سرهنگ ذوالفقاری از اجرای بیش از هفتصد برنامه در استان همزمان با سالروز فتح خرمشهر از جمله همایش بزرگ نیروهای مسلح، اجرای صبحگاه مشترک، اعزام تیم های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم، برگزاری نشست های هم اندیشی و بصیرت افزایی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و نواختن زنگ مقاومت در مدارس خبر داد.

تصاویر

امتیاز شما