امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

از طرح تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی تا راهکارهای نهادینه شدن بهره وری در کشور

مشاهده ۳۷۵
۱۳۹۸/۰۲/۳۱- ۱۵:۱۷

رادیو اقتصاد چهارشنبه 1 خرداد در برنامه‌های «ایستگاه نود و هشت»، «کالای ایرانی»،«خوشه چین» و ... به مباحث طرح تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی، راهکارهای نهادینه شدن بهره وری در کشور و ... می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ایستگاه نود و هشت» چهارشنبه 1 خرداد ماه، تاثیر آشنایی با نرم افزارهای مختلف بر کاهش هزینه‌های خانواده را بررسی می‌کند. راه‌های یادگیری شیوه‌های مختلف استفاده از تکنولوژی‌های روز و تاثیر آشنایی با تکنولوژی‌های روز بر پیشرفت‌های اقتصادی افراد از دیگر موارد مطرح است. برنامه «ایستگاه نود و هشت» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی فرزانه صادقیان شنبه تا پنج‌شنبه ساعت 9 پخش می‌شود.

برنامه «کالای ایرانی» چهارشنبه 1 خرداد ماه، تولید کیت‌های سلامت را بررسی می‌کند. از دیگر موارد مطرح در این برنامه می‌توان به توانمندی در تکنولوژی تولید، کاربردهای کیت‌های سلامت، خدمات ارائه شده از طریق کیت‌های سلامت، تجاری‌سازی کیت‌های سلامت، میزان صرفه اقتصادی که به دنبال دارد و راهکارهای رونق تولید اشاره کرد. برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی حمیده رضاسلطانی شنبه تا پنج شنبه ساعت 10 روی آنتن می‌رود.

در برنامه «خوشه چین» فردا روح الله یوسفی، عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات برنج کشور درباره ارکان کشاورزی حفاظتی صحبت می‌کند. تعریف کم خاک ورزی، مدیریت بقایای گیاهی و ... از دیگر موارد مطرح در برنامه است. برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی مهدی شیار ساعت 13:30 شنوندگان را همراهی می‌کند.

در برنامه «اقتصاد مجازی» 1 خرداد، حامد پیشوا یزدی، کارشناس هوش مصنوعی و دکتر حسین نوریخواه پژوهشگر تجارت الکترونیک و مدرس دانشگاه درخصوص فاوا و مدیریت بحران گفت‌وگو می‌کنند. مفاهیم پایه‌ای مدیریت بحران، تعریف و کاربرد محاسبات فراگیر، تعاریف و کاربردهای اینترنت اشیاء در مدیریت بحران، شبکه‌های حسگر و کارکرد آنها در تجارت الکترونیک و ... از دیگر مباحث قابل طرح است. برنامه «اقتصاد مجازی» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی مطهره محرابی ساعت 14 شنیده می‌شود.

برنامه «چالش» چهارشنبه به موضوع طرح تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی می‌پردازد. شرایط فعلی صنعت و بازرگانی و اولویت‌های اصلی در حال حاضر، اهمیت تفکیک دو وزارتخانه و اثرات آن، تاثیر تفکیک بر رونق تولید، نظر موافقان و مخالفان و چرایی آن از دیگر مباحث این برنامه است. برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی حمیده رضاسلطانی ساعت 15 با شما همراه می‌شود.

در برنامه «فولاد ایرانی» فردا علیرضا خسرویانی، کارشناس اتوماسیون،برق و ابزار دقیق واحد فولادسازی مجتمع فولاد سبا درباره نوسازی کوره قوس الکتریکی شماره یک مجتمع فولاد سبا، آغاز عملیات نصب تجهیزات سنگین تکمیل پروژه فولادسازی شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال ‌و بختیاری صحبت می‌کند. برنامه «فولاد ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی فرزانه صادقیان ساعت 16 پخش می‌شود.

در برنامه «نود و هشتی‌ها» چهارشنبه 1 خرداد، بهرام جلوداری کارشناس بهره وری درخصوص تعریف بهره وری و اصول آن و راهکارهای نهادینه شدن بهره وری در کشور مطالبی را به سمع شنوندگان می‌رساند. این برنامه کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی مهدی شیار ساعت 17 پخش می‌شود.

در برنامه «روستای ما» چهارشنبه، آرام حلیم، مدیرکل امور روستایی اردبیل درباره مشکل آب شرب و کشاورزی روستاهای استان اردبیل صحبت می‌کند. این برنامه کاری از گروه کشاورزی، به تهیه کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 18:30 میهمان خانه‌های شما شنوندگان می‌شود.

امتیاز شما