امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

طنین سروش سحر در تاجیکستان

مشاهده ۴۱۲
۱۳۹۸/۰۲/۳۱- ۱۲:۱۶

ویژه برنامه «سروش سحر»، ویژه برنامه سحر رادیو تاجیکی اداره کل آسیای میانه و قفقاز در ایام ماه مبارک رمضان، مخاطبان بی‎شماری را در تاجیکستان جذب کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «مختار فرزادی» مدیر رادیو تاجیکی در این باره گفت: ویژه برنامه «سروش سحر» که به همت همکاران ایرانی و تاجیکی رادیو تاجیکی تولید می‌شود هر شب میهمان سفره سحرگاهی مخاطبان کشور تاجیکستان است.
مختار فرزادی افزود: این برنامه به مدت 90 دقیقه شامل محتوای مذهبی و فرهنگ اسلامی همچون گفت‎وگو با کارشناسان مذهبی، تواشیح، تفسیر آیات قرآن، ترتیل قرآن و ادعیه سحرگاهان است.
مدیر رادیو تاجیکی با اشاره به نظرسنجی‌های هفتگی در کشور تاجیکستان که با هدف کیفیت‎سنجی برنامه‌های رادیو تاجیکی صورت می‌گیرد، گفت: نظرسنجی اخیر رادیو تاجیکی به برنامه سحرگاهی «سروش سحر» تعلق گرفت و طی آن مخاطبان ولایات «ختلان»، «بدخشان»، «سغد» و ناحیه تابعه مرکز تاجیکستان در گفت‎وگوی تلفنی و پیام‎های مکتوب رضایت خود را از این برنامه اعلام کردند.
«شریف خان» از شهروندان سغدی درباره ضرورت نیاز حضور رسانه‎ای همچون رادیو تاجیکی گفت: رسانه پاک و سالم در تاجیکستان حکم کیمیا را دارد و صدای خراسان «رادیو تاجیکی» تنها رسانه شنیداری است که صدای پاک تولید و پخش می‌کند.
وی همچنین از دست‎اندرکاران برنامه رمضانی «سروش سحر» که مردم تاجیکستان را از فضیلت‎های ماه مبارک رمضان آگاه می‎سازند تشکر و ابراز امیدواری کرد که زمان پخش رادیو تاجیکی افزایش یابد تا مردم از برنامه‌های متنوع آن بیشتر بهره‌مند شوند.
«محمود اف » شهروند سغدی دیگر، یکی از مزیت‎های برنامه سحرگاهی رادیو تاجیکی را آشناسازی مخاطبان با آداب و رسوم مسلمانان جهان توصیف کرد.
«قادراف» یکی از ساکنان ناحیه مرکزی تاجیکستان نیز با تشکر از تلاش‎های عوامل برنامه سحرگاهی رادیو تاجیکی گفت: این امر بسیار مهمی است که جمعی از خویشاوندان ما در ایران با هدف آگاه‎سازی مردم تاجیکستان، برنامه‌های مفیدی تولید و برای ما از رادیو تاجیکی پخش می‌کنند.
«احمداف» از ساکنان بدخشان هم می‌گوید: سال‎هاست ما به رادیو تاجیکی عادت کرده‎ایم و هر سحرگاه با صدای خراسان «رادیو تاجیکی» ساعات سحرگاهان را می‌گذرانیم و از برنامه‌های معارفی آن بهره می جوییم. «نقشین آوا» یکی دیگر از مخاطبان رادیو تاجیکی هم می‌گوید: برنامه سحرگاهی رادیو تاجیکی امور معنوی و فرهنگ دینی ما را تقویت می‌کند. وی افزود: من همیشه پای سخنان کارشناسان مذهبی که رادیو تاجیکی در برنامه سحرگاهی پخش می‌کند می نشینم و از کلام وحی که به صورت ترتیل خوانی پخش می‌شود بهره می‌برم.

امتیاز شما