امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

مرور نسخ کهن از زاویه معارف اسلامی

مشاهده ۶۵۲
۱۳۹۸/۰۲/۳۰- ۱۱:۱۶

برنامه سحوری شبکه 4 از دریچه ادبیات اخلاق، مودت و دینداری را مرور می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه چهار سیما ماه رمضان امسال با  برنامه «سحوری» که مجری آن ساعد باقری از شاعران بنام کشور است به استقبال اذان صبح می‌رود. امیر قمیشی تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی  با بیان اینکه مخاطب سحرگاهی شبکه چهار سیما در این برنامه، نسخ کهن را از زاویه اخلاق و مؤدت و دین‌داری مرور می‌کند گفت: حکایت‌های نسخ کهن فارسی آن قدر شیرین است که هر مخاطبی پای آن می‌نشیند و ما عین متون را انتخاب می‌کنیم و توضیحات قطعاً بسیار شیرین و دلنشین است.

وی درباره اینکه مخاطب عام تا چه میزان با این برنامه ارتباط برقرار خواهد کرد نیز اظهار داشت: مردم همواره قصه‌گویی را دوست داشته‌اند و نفس سلیم ساعد باقری مجری برنامه نیز تأثیر بسیاری در جذب مخاطبان داشته است زیرا با وجود آنکه او  معلومات و دانشش را به مخاطب منتقل می‌کند، آن‌ها را به رخ بیننده نمی‌کشد و به همین دلیل مخاطب با شنیدن این قصه‌ها آرام می‌شود.

وی افزود: شبکه چهار قطعاً مخاطبان خاصی دارد و گاهی دایره این مخاطبان گسترده‌تر می‌شود.

 قمیشی با اشاره به شعار شبکه چهار که خردورزی و دانایی است گفت: هرکسی که علاقه‌مند به این موضوع باشد می‌تواند مخاطب سحوری نیز باشد. در فرهنگ دینی ما یک ساعت تفکر را بیش از هفتاد سال عبادت می‌دانند و همین موضوع برای ما مهم است.

امتیاز شما