امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
رسانه ملی با پخش همزمان تمام بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر فوتبال سنگ تمام گذاشت
رسانه ملی با پخش همزمان تمام بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر فوتبال سنگ تمام گذاشت

یک استودیو، 8 بازی و میلیون‌ها مخاطب فوتبالی

مشاهده ۱۵۸۸
۱۳۹۸/۰۲/۲۸- ۰۹:۰۹
تعداد بازدید:1588

رسانه ملی با پخش همزمان هشت بازی هفته پایانی لیگ برتر، رضایت مخاطبان فوتبال دوست را جلب کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ پنجشنبه 26 اردیبهشت ماه، روز خاصی برای همکاران به خصوص در زمینه پخش زنده بود. تدارک برای پخش همزمان هشت بازی هفته پایانی لیگ برتر از روزها قبل آغاز شده بود. شامگاه پنجشنبه این تدارک در استودیو 14 ساختمان 13 طبقه و در برنامه «فوتبال برتر» شبکه سه به بار می نشست. اما در استودیو 14 چه گذشت؟

ساعتی از اذان مغرب نگذشته است و همکاران که تازه روزه روز دهم ماه رمضان را افطار کرده اند در این استودیو و به خصوص اتاق رژی آن با هیجان مشغول، آخرین هماهنگی‌ها هستند. مهدی‌هاشمی، تهیه کننده برنامه «فوتبال برتر» که تجربه سال ها تهیه کنندگی پخش های زنده فوتبالی را دارد، درباره کارهای انجام شده می‌گوید: واحد سیار ۸ دوربین HD، به همراه یک تیم ۲۵ نفره از همکاران تولید فنی تهران به علاوه ۲۰ نفر از همکاران مرکز بوشهر برای مسابقه پرسپولیس و پارس جنوبی جم به شهر جم رفته اند. همین طور ۵۰ نفر از همکاران در ورزشگاه آزادی تهران برای پوشش مسابقه استقلال تهران و سپید رود رشت حضور دارند.

او از هماهنگی‌های لازم با مرکز اصفهان برای پوشش تیم سپاهان و استقلال خوزستان در صورت قهرمانی و هماهنگی با مراکز استان‌های دیگر خبر می دهد. هاشمی در حالی که حواسش به دوربین‌های مختلف است به همکاران حاضر در استودیو اشاره می‌کند و می‌گوید: ۴۵ نفر از عوامل برنامه در استودیو ۱۴ سازمان (استودیو اصلی برنامه)، و رژی پخش شبکه سه حاضرند.

چیزی تا آغاز بازی نمانده؛ محمد حسین میثاقی مجری برنامه در حال گپ زدن با ادموند بزیک، بازیکن اسبق پرسپولیس است که با تی شرت قرمز و کتی که رویش پوشیده، پیشاپیش به استقبال قهرمانی تیمش رفته است. راس ساعت 21:30 و در حالی که 80 دقیقه از اذان مغرب گذشته، سوت آغاز هشت بازی همزمان زده می‌شود. هاشمی و همکاران در رژی، تمام بازی‌ها را با دقت می‌بینند. تیم گرافیک هم با جدول آماده، منتظر است تا هر تغییری در نتیجه را در جدول اعمال کنند.

پرسپولیس که در ورزشگاه تختی جم مهمان پارس جم جنوبی است در آستانه سومین قهرمانی متوالی قرار دارد. استقلال هم در آزادی با سپیدرود رشت، تنها نماینده گیلان که در آستانه سقوط قرار دارد، بازی می‌کند. هر اتفاقی در هر بازی می افتد، صدایی در رژی می آید که «برو اصفهان... برو پرسپولیس...» تا چیزی از دید مخاطبان پنهان نماند. لابلای پاس دادن تصاویر، نظرات فنی همکاران هم شنیده می‌شود. «پاس بده دیگه...»، «امسال، این تیم نبود...»، «اینم قهرمانی سوم» و ... صدای گزارشگر بازی پرسپولیس و پارس جم جنوبی در استودیو شنیده می‌شود. قرمزها با یک گل جلو هستند و با 61 امتیاز قهرمان. سپاهان هم بازی مقابل استقلال خوزستان سقوط کرده را برده و دوم شده و استقلال هم با بردن سپید رود هم خودش سوم شده و هم سپید رودی‌ها را به دسته اول فرستاده است. چیزی به پایان بازی‌ها نمانده، استودیو آماده می‌شود.

سوت پایان بازی‌ها، سوت آغاز کار در استودیوست. ساعت حول و حوش 23:30 است. مهدی‌هاشمی‌که از اوضاع راضی است می‌گوید: مسابقات حساس براساس اولویت جدولی از شبکه‌های رسانه ملی شبکه سه، شبکه پنج، کانال ورزش سیما، شبکه شما و شبکه‌های استانی به طور کامل پخش شد طوری که مخاطبان شبکه‌های رسانه ملی به ویژه شبکه سه سیما شاهد پوشش هر ۸ مسابقه بودند. با رد و بدل شدن هر گل، در هر مسابقه هم به صورت گرافیکی و هم با نمایش صحنه آهسته، صحنه گل و نمایش جدول امتیازات تیم ها در جریان همه مسابقات قرار می‌گرفتند. هاشمی می‌گوید: ما همه تلاش‌مان را برای پوشش هر چه بهتر مسابقات هفته پایانی و جلب رضایت میلیون‌ها بیننده تلویزیونی کردیم و همه هماهنگی‌های لازم با بخش های مختلف سازمان برای پوشش عادلانه و یکسان هفته پایانی لیگ برتر فوتبال انجام شد او از تلاش‌های شبانه روزی و صادقانه همه همکاران واحدهاى مختلف سازمان در تهران و مراکز استان‌ها قدردانی می‌کند. جام، در جم بر فراز دستان پرسپولیسی‌ها بالا و پائین می رود  و استودیو 14 ، با ویدئو وال‌هایی که در حال پخش زنده، مراسم است، سرخ‌پوش می‌شود.

امتیاز شما