امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

از چالش‌های اجرایی نشدن شبکه ملی اطلاعات تا عامل گرانی خودرو و مسکن شبکه‌های اجتماعی در رادیو اقتصاد

مشاهده ۴۰۰
۱۳۹۸/۰۲/۱۸- ۱۴:۱۵

رادیو اقتصاد شنبه 21 اردیبهشت در برنامه‌های «ایستگاه نود و هشت»، «کالای ایرانی»، «خوشه چین» و ... به سراغ مباحث چالش‌های اجرایی نشدن شبکه ملی اطلاعات، عامل گرانی خودرو و مسکن شبکه‌های اجتماعی و ... می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو اقتصاد در برنامه «ایستگاه نود و هشت» شنبه 21 اردیبهشت ماه، با موضوع دسته‌بندی کردن مخارج، شنوندگان را همراهی می‌کند. این برنامه کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 9 از رادیو اقتصاد روی آنتن می‌رود.

رادیو اقتصاد در برنامه «کالای ایرانی» شنبه 21 اردیبهشت ماه، ظرفیت‌های تولید الیاف و نخ مصنوعی را بیان می‌کند. توان تولید با کیفیت و انواع محصول تولیدی، آشنایی با نیازهای تولید ایرانی محصول موردنظر، بررسی زیر ساخت‌های رونق تولید، بررسی شاخصه‌های تولید ایرانی محصول و افزایش توان رقابت در سطح کلان، آشنایی مردم با محصول تولید داخل از دیگر موارد مطرح است. برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 10 تقدیم مخاطبان می‌شود.

 در برنامه «خوشه چین» شنبه، حمیدرضا دری، استادیار پژوهش مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی استان مرکزی درباره عملیات نگهداری و داشت لوبیای آبی مطالبی را به سمع شنوندگان می‌رساند. بیماری‌های شایع لوبیای آبی در کشور، تغذیه گیاه لوبیا در مرحله داشت و ... از دیگر محورهای برنامه است. برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی مهدی شیار ساعت 13:30 شنیده می‌شود.

در برنامه «اقتصاد مجازی» 21 اردیبهشت، دکتر حسین نوریخواه، پژوهشگر تجارت الکترونیک و مدرس دانشگاه به همراه مهندس محمد کاشی، مشاور در فناوری اطلاعات و ارتباطات درخصوص بایدها و نبایدهای استفاده از زیرساخت خارجی در نقشه‌ها گفت‌وگو می‌کنند. از دیگر موارد مطرح در برنامه می‌توان به اهمیت زیرساخت در نرم افزارهای کاربردی، چگونگی بومی‌سازی نقشه‌های مجازی، آسیب‌های استفاده از زیر ساخت‌های غیربومی اشاره کرد. برنامه «اقتصاد مجازی» کاری از گروه کسب و کار، به تهیه‌کنندگی مطهره محرابی ساعت 14 به روی آنتن می رود.

رادیو اقتصاد در برنامه «چالش» شنبه، چالش‌های اجرایی نشدن شبکه ملی اطلاعات و گلایه رهبر انقلاب نسبت به فضای مجازی را تحلیل می‌کند. چالش‌های اجرایی نشدن درست، مشکلات در زیرساخت‌ها، مشکلات در اجرا و توجه به بیانیه گام دوم انقلاب از دیگر موارد مطرح است. برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی سید‌وحید موسوی ساعت 15 پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «نود و هشتی‌ها» شنبه 21 اردیبهشت، با تحلیل عامل گرانی خودرو و مسکن شبکه‌های اجتماعی درست یا غلط به روی خط می‌آید.

شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تا چه حد و به چه شکل به گرانی‌ها دامن می زنند، راهکار مواجهه صحیح با اخبار شبکه‌های اجتماعی و ... از دیگر مباحث برنامه است. برنامه «نود و هشتی‌ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه‌کنندگی مهدی شیار ساعت 17 شنیده می‌شود.

همچنین در برنامه «روستای ما» شنبه، فرهاد جهان‌خواه، فرماندار منطقه درخصوص روستای گورگیر فارس و پیگیری مشکل این روستاییان صحبت می‌کند. برنامه «روستای ما» کاری از گروه کشاورزی، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 18:30 روی آنتن می‌رود.

گفتنی است برنامه «ساعت صنعت» شنبه 21 اردیبهشت ماه، ظرفیت‌های اشتغال صنعت دباغی در کشور را بررسی می‌کند. برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی، به تهیه‌کنندگی لیلا امیدیگانه ساعت 21 از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

امتیاز شما