امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

ضیافت الهی شبکه اترک در ماه مبارک

مشاهده ۱۰۱۵
۱۳۹۸/۰۲/۱۵- ۱۰:۱۳

شبکه اترک با ویژه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در افطار و سحرهای ماه مبارک رمضان میهمان خانه‌های روزه‎داران می ‏شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای استانی اترک با ویژه برنامه‎های «قبول‏ باشه» و «تاج بندگی» در وقت افطار و سحر میهمان روزه‏‎دارن و سحرخیزان خواهد شد.
«قبول‏ باشه» کاری از سیمای شبکه اترک است که به تهیه‎کنندگی حجت‏ دهقانی برنامه‎ای 60 دقیقه‌ای است که قبل از افطار با آیتم‎هایی همچون تا بهشت (گزارش از افرادی که با از خودگذشتگی در زندگی به همنوعان خود کمک کرده‎اند)، نماز اول وقت (معرفی مساجد برگزارکننده نماز اول وقت در سراسر استان)، قرائت قرآن، گزارش مردمی، دعوت از کارشناسان مذهبی، احکام رمضان، بهداشت و تغذیه در ماه مبارک رمضان، در همین نزدیکی (ارتباط با ستاد دیه زندانیان غیرعمد و انجمن حمایت از بیماران خاص به‎منظور معرفی خیران و تشویق برای کمک‎رسانی)، مسابقه قرآنی، دعای روزهای ماه مبارک رمضان، ادعیه، پخش اذان مغرب و... تقدیم روزه‌داران می‌شود.

«تاج بندگی» نیز عنوان برنامه‎‏ای 70 دقیقه‎ای است که به تهیه‎کنندگی مجتبی تدبری، از سیمای شبکه اترک و در ایام‏ ماه‏ مبارک رمضان هر سحر تا اذان‏ صبح همراه با روزه‎داران خواهد بود. این برنامه شامل آیتم‎های مختلفی چون شب زنده‎داران (معرفی مشاغل شبانه که در طول سحرگاهان ماه رمضان مشغول کار هستند)، سحرخوانی (استفاده از مداحان سراسر استان به تفکیک هر شهر به صورت زنده)، پزشکی (آداب غذا خوردن در سحر)، دعای سحر (به شکل گرافیکی)، آداب سحر (معرفی ادعیه ، احکام و...)، گلشن راز (شرح دعای ابوحمزه ثمالی)، مناجات (مناجات‌های‏ آوازی با غزل‌های عارفانه شاعران در برنامه به صورت ضبطی) و ...است.

همچنین جزءخوانی قرآن کریم نیز که در شبستان امام‎زاده سیدعباس (ع) بجنورد و مصلی شهرستان اسفراین با حضور قاریان و حافظان کشوری و استانی و با استقبال گرم مردم برگزار می‎‏شود، در ایام مبارک ماه رمضان از شبکه استانی اترک پخش می‌شود. جزءخوانی در 30 برنامه 60 دقیقه‎ای به تهیه‎‏کنندگی محمداسپیگی هر روز ساعت 17 از سیمای مرکز خراسان شمالی پخش خواهد شد.

صدای اترک نیز با ویژه برنامه‌های «قبول باشه» و «سروش سحر» به ترتیب هنگام افطار و سحر باشنوندگان روزه‎دار همراه می‏‎شود.
«قبول باشه» به تهیه‎کنندگی سمانه سفیدگر و امیر بدیعی با آیتم‎هایی نظیر: از تو به یک اشاره(معرفی خیران استان)، گزارش مردمی، دعوت از کارشناسان مذهبی ، تغذیه در ماه رمضان ( توصیه‌های تغذیه ای و بهداشتی) ، معرفی مساجد استان ، ضیافت( معرفی آداب رمضان در بین اقوام استان) ،احکام روزه ، سفره‌های آسمانی(گزارشی از یک افطاری ساده همراه با خاطره گویی بزرگترها از اولین روزه داری ، روزه اولی‌ها و پرهیز از تجمل گرایی )، ارتباط با دیگر مراکز استان‎ها ، کلام بزرگان ، معرفی خدمتگزاران مساجد در ماه مبارک و... در تلاش برای فراهم کردن فضایی معنوی برای مخاطبان است که قبل از افطار به مدت 90 دقیقه میهمان خانه‌های شنوندگان خواهد بود.

«سروش سحر» هم ویژه برنامه سحر صدای اترک در ماه مبارک رمضان است که به تهیه‌کنندگی امین عربشاهی همراه شنوندگان سحر خیز می‌شود.
این برنامه به سیره زندگی بندگان خدا بر اساس فرازهایی از مناجات 15 گانه امام سجاد(ع) می‌پردازد.

این برنامه در سحرگاهان ماه مبارک رمضان در قالب آیتم‎های شرح مناجات امام سجاد (کارشناس)، گزارش ‏از مشاغل‏ شب‎کاری، دلنوشته‌ها و واگویه‌های سحرگاهی مخاطبان، کلام بزرگان متناسب با موضوع برنامه، روایت خوانی و شعر خوانی متناسب با موضوع برنامه، شرح یک حدیث، تفسیر نهج‌البلاغه، خاطرات سحرخوانی به همراه سحرخوانی کوتاه به‎منظور احیای این سنت حسنه، استفاده از آوازهای عرفانی سحرگاهی برای ایجاد فضای معنوی سحرگاهی و... تلاش می‌کند تا بستر مناسبی را برای ورود شنوندگان و روزه داران به یک روز تازه از ماه مبارک رمضان ایجاد کند.

تصاویر

امتیاز شما