امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

آمادگی مرکز اصفهان برای ایجاد فضای معنوی و پرنشاط در ماه مبارک رمضان

مشاهده ۵۲۶
۱۳۹۸/۰۲/۱۴- ۱۵:۰۸

شبکه اصفهان از اول ماه رمضان برنامه‌های ویژه‎ای را برای مخاطبان هم‎استانی‎اش تهیه و پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه «یک شهر ضیافت» به صورت زنده در 30 برنامه 90 دقیقه‎ای با همکاری دستگاه‎های مختلف شامل دادگستری کل استان، دادستانی، اداره کل زندان‌ها و با همکاری عموم مردم نوع دوست اصفهان به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و کمک به خانواده زندانیان نیازمند می‌پردازد و از شبکه اصفهان و شبکه شما پخش می‌شود.
ویژه برنامه «ماه ملاقات خدا» در 30 برنامه 75 دقیقه‎ای، هنگام سحر از مکان مجموعه فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان دومین قبرستان شیعیان جهان و سومین قبرستان مسلمین به موضوعات سحرگاهان رمضان می‎پردازد.
برنامه جزء خوانی قرآن نیز به صورت زنده صبح‎ها از امام زاده هلال بن علی در شهرستان آران و بیدگل و بعدازظهرها از صحن امام زاده نرمی دولت آباد اصفهان از شبکه اصفهان پخش می‌شود.
برنامه «پزشکی سیب» نیز به شکل ویژه به تعداد 12 برنامه و هر برنامه به مدت 55 دقیقه به مسائل و مباحث روزه‎داران می‎پردازد.
پخش سخنرانی‌های مذهبی آیت‎الله مظاهری و آیت‎الله ناصری و آیت‎الله طباطبایی‎نژاد در طول روز و پوشش خبری و تصویری راهپیمایی روز قدس از دیگر برنامه‌های شبکه استانی اصفهان است.
در حوزه صدا هم علاوه بر پخش ترتیل قرآن و سخنرانی‌های مذهبی مرتبط با ماه مبارک رمضان در دو نوبت صبح و عصر، دو ویژه برنامه با عنوان‌های «در بارگاه ملکوت» هنگام صحر و «دعوت نامه» زمان افطار با بخش‎های متنوع  تهیه و پخش می‌شود.
پخش ادعیه‌ها همچون دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی و اجرای مسابقه قرآنی از دیگر برنامه‌های صدای مرکز اصفهان در ماه مبارک رمضان است.
همچنین تهیه و پخش خبر و گزارش در بخش‎های خبری رادیویی و تلویزیونی از محافل قرآنی، معرفی خیران و خیریه‌های استان، گزارش از روزه اولی‌ها، پوشش عزاداری‌های شب قدر، اهداء خون و پوشش راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر از دیگر برنامه‌های صداوسیمای مرکز اصفهان در ماه مبارک رمضان است که با هدف ایجاد نشاط معنوی در جامعه، پخش می‎شود.

تصاویر

امتیاز شما