امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

شبکه پنج سیما در ماه عبادت و بندگی

مشاهده ۶۳۱
۱۳۹۸/۰۲/۱۰- ۱۴:۴۴

شبکه پنج سیما، هم‎زمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌های متنوعی را برای روزه‎داران ضیافت الهی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هلال منیر، عنوان مستندی با موضوع استهلال ماه مبارک رمضان است که حجت‎الاسلام علیرضا موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و سید محسن قاضی میر سعید عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب و رکورددار جهانی رویت هلال ماه درباره رویت هلال ماه نظرات کارشناسی ارائه کرده‎اند و در بخش دیگر این مستند فعالیت‌های سه گروه در زمینه رویت هلال ماه به نمایش گذاشته می‌شود.
هادی آشتیانی تهیه‎ کننده مستند «هلال منیر» است.
برنامه «انس با قرآن» در ماه مبارک رمضان هر روز، ساعت 13:45 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. این برنامه پخش روزانه زنده یک جزء از قرآن کریم به صورت ترتیل با حضور قاریان بین المللی و ممتاز قرآن است که از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود. عباس سلیمی مجری و کارشناس قرآنی و سید یوسف موسوی تهیه‎کنندگی این برنامه را بر عهده دارد. قرائت روزانه یک جزء از قران کریم نیز دیگر برنامه گروه معارف اسلامی است که این ترتیل خوانی از مشهد اردهال در هنگام سحرگاه ( 2:30 بامداد) برای شب زنده‎داران پخش می‌شود. تهیه‎کنندگی این برنامه را میثم آقا بیگی برعهده دارد.
برنامه «شهر عزیز» نمایش سفره‌هاى افطار حرم رضوى به تهیه‎کنندگی محمد قنبری هر شب قبل از لحظات ملکوتی افطار از شهر مشهد مقدس، به‎طور زنده دل‎های مخاطبان شبکه پنج را زائر حرم رضوی می‌کند و گوشه‌هایی از سفره پر شکوه افطار در حرم رضوی را برای مناسک سفره‌های ساده افطاری به نمایش می‎گذارد. مضاف بر اینکه خادمان ویژه حرم امام رضا(ع) هم جزو میهمانان این برنامه به شمار می‌روند. این برنامه زنده ساعت 20 تقدیم مخاطبان شبکه پنج سیما می‌شود.

«خلوتگه عارفان» عنوان ویژه برنامه سحر شبکه پنج سیماست که 40 دقیقه قبل از اذان صبح پخش می‌شود. این برنامه به تهیه‎کنندگی توحید عرب و اجرای مجید یراق بافان، پخش می‎شود و دارای آیتم‎هایی همچون کلام بزرگان، مناجات با خدا، توسل به ائمه معصومین، درس زندگی بزرگان، دعای سحر و..... است. برنامه سحرگاهی شبکه پنج سیما در 30 قسمت برای مخاطبان تولید شده است.
برنامه «تنها مسیر» شبکه پنج سیما در ماه مبارک رمضان سخنرانی مذهبی حجت الاسلام پناهیان را برای روزه‎داران، پخش می‌کند. «تنها مسیر» ساعت 16:15 پخش می‌شود.
برنامه‌های «تا نیایش»، «مداحی»، میان برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان و....نیز در لابه‎لای جدول پخش ماه عبادت و بندگی قرار می‌گیرد.
برنامه «اختیاریه» به تهیه‎کنندگی و اجرای سید مرتضی فاطمی نیز در ماه مبارک رمضان هر شب پخش می‌شود. برنامه گفت‎وگومحور «اختیاریه» که شب‎های سه‎شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. در ماه مبارک رمضان هر شب قبل از افطار تقدیم مخاطبان شبکه پنج سیما خواهد شد. «اختیاریه» در قالب یک ویژه برنامه با موضوعاتی متفاوت از قسمت‎های قبل به مدت سی شب از شبکه پنجم سیما پخش می‎شود. «اختیاریه» تالار گفت‎وگوی چالشی است که شب‌های سه‎شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۲ به طور زنده از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. سید مرتضی فاطمی تهیه کنندگی و اجرا، فواد صفاریان‌پور کارگردانی و مصطفی امامی سردبیری این برنامه را برعهده دارند.
برنامه «جشن رمضان» شبکه پنج سیما، امسال از نمایشگاه بین‎المللی تهران از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. سید محمد اصل هاشمی تهیه‎کننده برنامه «جشن رمضان» است و این برنامه امسال با ساختار جدید و بخش‎های متنوع میهمان خانه روزه‎داران می‌شود. جشن رمضان امسال با محور شعار سال به فرموده مقام معظم رهبری و کارآفرینی خواهد بود و دارای سه لوکیشن بخش سالنی با حضور مردم، اجرای از کنار دریاچه نمایشگاه و بخش جانبی مرتبط با حوزه کارآفرینی و اشتغال خواهد بود. این برنامه همانند سال‌های گذشتهباهدف حمایت و توانمندسازی افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره ) و دیگر هم‎نوعان تولید خواهد شد. بیست و دومین برنامه «جشن رمضان» کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیماست.
سریال کره ای افسانه «جونگ میونگ» در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 23 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. این سریال تاریخی محصول 2015 کره جنوبی به کارگردانی سنگ هو کیم است که در 50 قسمت به مدیر دوبلاژی علیرضا باشکندی برای شبکه پنج سیما دوبله شده است. در خلاصه داستان سریال کره‎ای «جونگ میونگ» آمده است: جونگ میونگ دختری شش هفت ساله فرزند ملکه و امپراطور بزرگ در کشور کوچک جوسان زندگی می‌کند. او طی چند دهه شاهد تغییرات سیاسی و نظامی‌کشور خود است و در تمام این سال ها با وجود خطرات بسیار، تلاش می‌کند تا کشورش را در شرایط دشوار جنگ با کشورهای دیگر و از اختلافات داخلی نجات دهد. او در این راه برادر کوچک و پدر خود را از دست می دهد و خودش نیز به سرزمین دیگری فرار می‌کند و مجبور می‌شود به عنوان کارگر معدن به سختی کار کند. اما بعد از سال ها به کشورش بازمی‌گردد. او همواره با برادرهای ناتنی خود که یکی بعد از دیگری بر تخت امپراطوری تکیه می‎زنند، همکاری و گاهی اوقات مخالفت می‌کند تا بتواند وطن کوچک خود را به کشوری قدرتمند تبدیل کند. جونگ میونگ به مسئول اداره اسلحه‎سازی به نام هونگ جو وون علاقه‎مند می‎شود اما ...

امتیاز شما