امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر رئیس رادیو تلوزیون و سفیر اندونزی به اصفهان

مشاهده ۳۵۳
۱۳۹۸/۰۲/۰۲- ۰۹:۵۱

در دیدار اوکتاویان علیم‌الدین، سفیر اندونزی و رئیس و مدیران رادیو تلوزیون این کشور با عبدالحسینی، مدیرکل مرکز اصفهان، بر ایجاد زمینه خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای فرهنگی و مهم اندوزی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار اوکتاویان علیم‌الدین، سفیر اندونزی با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی اصفهان و اماکن تاریخی بی نظیر و صنایع دستی منحصر به فرد در این شهر  گفت: اصفهان مهد فرهنگ و هنر ایرانی است و با انجام این‌گونه سفرها، به دنبال راهکارهای موثرتر و بهتر برای گسترش روابط علمی، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی با استان‌های مهمی همچون اصفهان  هستیم. سفیر اندونزی در بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی اصفهان، با بیان اینکه کشورهای عضو اکو اشتراکات فرهنگی و حتی مذهبی با هم دارند که با توسعه روابط کشورها و استفاده از این اشتراکات می‌تواند به پیشرفت ملل کمک کند، افزود : با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری شهر اصفهان می‌طلبد زمینه توسعه بیشتر ایران و اندونزی فراهم شود. حلمی یحیی، رئیس تلویزیون ملی اندونزی نیز با بیان اینکه با صدا‌وسیمای مرکز اصفهان تفاهم‌نامه همکاری منعقد می‌کنیم، تا از ظرفیت‌های فنی، علمی، فرهنگی و ... آن استفاده کنیم، گفت: با ساخت برنامه‌های مستند فرهنگی از شهر اصفهان و پخش آن در اندونزی، مردم این کشور با پیشینه این استان پهناور بیشتر آشنا می‌شوند. وی افزود: تلویزیون ملی اندونزی 57 سال قدمت دارد و دارای 15 شبکه خصوصی است و ما با کشورهای زیادی مانند آلمان، ایتالیا، چین و کره جنوبی قرارداد مشترک همکاری داریم و امیدواریم بتواینم این همکاری را با شما هم داشته باشیم.

 عبدالحسینی، مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان هم در این دیدار، بر تبادلات و توسعه مناسبات فرهنگی ایران و اندونزی، به ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری اصفهان و استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این شهر تاکید کرد و گفت: صداوسیمای مرکز اصفهان آمادگی کامل برای تولیدات مشترک تلویزیونی با کشو اندونزی را دارد و هنرمندان صداوسیما تلاش‌های ارزنده‌ای را برای به تصویر کشیدن معماری‌های منحصر به فرد اماکن تاریخی و نیز صنایع دستی اصفهان داشته‌اند که نمایش برخی از آنها در شبکه‌های برون مرزی ایران و گردشگری موجب افزایش گردشگران خارجی برای بازدید از کشور شده است.

 

امتیاز شما