امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

رادیو، خانه‌ای همیشه امن

مشاهده ۳۳۶
۱۳۹۸/۰۱/۳۱- ۱۳:۱۷

جشنواره رادیو پیوسته در جوشش و کاوش برای کشف تازه‌هایی برای تحول و رشد رادیوی شایسته کشور بوده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ناصر خیرخواه، گوینده رادیو، سال 74 از طریق آزمون وارد رادیو شد و به عنوان گزارشگر همکاری خود را آغاز کرد.
ناصر خیرخواه، تهیه‌کننده، مجری کارشناس و نویسنده رادیو، درباره سوابق کاری خود و نحوه ورودش به رادیو گفت: سال 74 از طریق آزمون عمومی و تخصصی وارد رادیو شدم و به عنوان گزارشگر در رادیو تهران و سپس رادیو ایران ادامه همکاری دادم. از سال 76، به عنوان سردبیر و نویسنده رادیو سراسری در گروه اجتماعی فعالیت داشتم و پس از طی یک‌سال دوره تخصصی تهیه‌کنندگی و آزمون‌های مربوط، از سال 78 وارد دوران تازه‌ای شدم.
وی افزود: در برنامه‌های متعدد ملی ایفای نقش داشتم، از جمله گزارشگری ویژه اجلاس سران کشورهای اسلامی، سردبیری و دستیاری اولین جشن سالگرد تاسیس رادیو بعد از انقلاب، سردبیری، تهیه‌کنندگی و نویسندگی 9 دوره انتخابات مختلف کشور، 18 سال سردبیری، تهیه‌کنندگی و نویسندگی و گزارش برنامه مجلس، 12 سال تهیه‌کنندگی برنامه «راه شب» یکشنبه‌ها، 6 سال اجرای برنامه‌های صبحگاهی یک‌هفته درمیان در رادیو فرهنگ، 7 سال سردبیری، تهیه‌کنندگی و نویسندگی برنامه «سرزمین من» رادیو ایران و ...
خیرخواه درباره حال و هوای کار در رادیو و علاقه‌اش به آن گفت: علاقه به شنیدن رادیو از دوران کودکی‌ام سرچشمه می‌گیرد، ولی کار در رادیو از حس کنجکاوی‌ام بود. آشنایی با رادیو و اشتغال در آن سراسر خاطره‌ساز است. این گوینده با اشاره به خاطره ای از دوران حرفه‎ای خود در رادیو گفت: آنچه سبب حضور دائمی در کار رادیو شد، گزارش‌های بسیار حساس اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران از فرودگاه مهرآباد تا روز سوم پایانی آن در سالن اجلاس سران بود. خاطره روز اول اجلاس در فرودگاه را فراموش نمی‌کنم. گرفتن میکروفن رادیو و بردن آن برای گزارشگر تلویزیون، تعجب مرا برانگیخت. فکر می‌کردم که چرا رادیوی کارآمد و نافذ باید کمتر از تلویزیون به آن توجه شود؟! خیرخواه در ادامه توضیح داد: موفقیت در طراحی و مدیریت ویژه برنامه 15 ساعته رادیو ایران از صبح تا نیمه‎شب نیز از جمله دیگر خاطراتم در کنار مصاحبه‌ها و برنامه‌های مهم ملی در رادیو برایم ماندگار شد. این تهیه‌کننده و نویسنده باسابقه رادیو درباره اهمیت برگزاری جشنواره رادیو عنوان کرد: جشنواره رادیو پیوسته در جوشش و کاوش برای کشف تازه‌هایی برای تحول و رشد رادیوی شایسته کشور بوده است. حساسیت زمانه ما در پرتو سرعت فناوری‌ها و رویدادها و البته رقابت رسانه‌های دیگر بیشتر شده و ذهن فعال‌تر و دقت در رعایت استانداردهای وسیع‌تری را در همه حوزه‌های تولید و عرضه برنامه‌ها در رسانه طلب می‌کند. وی با اشاره به اینکه چند شبکه درجه یک و کارآمد و موثر به مراتب بهتر از کثرت آشفته و کم اثر آن‎هاست، تاکید کرد: رادیو، همیشه خانه امن من است و من همیشه آن را دوست دارم.

امتیاز شما