امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

جشن نیمه شعبان در رادیو معارف

مشاهده ۳۰۸
۱۳۹۸/۰۱/۲۹- ۰۹:۴۰

رادیو معارف به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، میلاد حضرت صاحب الزمان (عج)، ویژه برنامه‌های رادیویی خود را تقدیم شنوندگان می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه «صبح امید» هم‎زمان با سالروز میلاد پرخیر و برکت حضرت قائم (عج) شنوندگان رادیو معارف  را همراهی می‌کند. این برنامه به موضوعاتی همچون بررسی نقش آموزه مهدویت در فرایند تمدن اسلامی، ویژگی‌های تمدنی جامعه عصر ظهور و نقش این آموزه در تمدن‌سازی و احیای تمدن اسلامی می‌پردازد. برنامه «صبح امید» به تهیه‎کنندگی و سردبیری اکبر طالبی‌نیا، اجرای سید‌حمید حسینی و کارشناسی حجت‌الاسلام‎والمسلمین امیرمحسن عرفان، یکشنبه اول اردیبهشت، ساعت 8:30 تقدیم شنوندگان می‌شود.

ویژه برنامه «او خواهد آمد» هم‎زمان با شب میلاد حضرت مهدی (عج) از رادیو معارف پخش می‌شود. این برنامه با کارشناسی حجت‌الاسلام‎والمسلمین شجاعی‎مهر، به دیدگاه‌های مختلف درباره مسئله حکومت ولایت در عصر غیبت امام زمان (عج) اختصاص دارد. همچنین تحلیل دو برداشت متفاوت از مقوله انتظار در عصر غیبت امام عصر (عج) (انتظار به‌ معنای‌ قیام‌ و انقلاب‌ علیه‌ دولت‌های‌ ظالم‌ و غاصب‌ و مبارزه‌ با فساد و تباهی‌ برای‌ زمینه‌سازی‌ ظهور امام‌ زمان‌(عج) و انتظار به‌ مفهوم‌ انزوا، بی‌تفاوتی‌ و بی‌اعتنایی‌ نسبت‌ به‌ حکومت‌های‌ نامشروع‌ و بی‌توجهی‌ نسبت‌ به‌ اصلاح‌ جامعه) از جمله بخش‌های دیگر این برنامه است. برنامه «او خواهد آمد» به همت گروه فقه و اندیشه، تهیه‌کنندگی و سردبیری محمدحسن جلالی و اجرای رضای هدایت‌فر، شنبه 31 اردیبهشت، ساعت 21:30 به طور زنده تقدیم شنوندگان می‌شود.

هم‎زمان با فرا رسیدن شب میلاد حضرت ولی عصر (ع)، یکی از توصیه‌ها و سنت‌هایی که بر آن تاکید شده است، احیای شب نیمه شعبان  است. به همین مناسبت رادیو معارف اقدام به پخش زنده این مراسم در قالب ویژه برنامه «در انتظار صبح» از مسجد مقدس امام حسن عسکری (ع) قم می‌کند. پخش دعای کمیل،‌ مدیحه‌سرایی، سخنرانی و پخش مناجات شعبانیه از جمله برنامه‌هایی است که رادیو معارف هم‌نوا با شب زنده‌داران نیمه شعبان زمزمه می‌کند. این برنامه اول اردیبهشت از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد تا 4:15 به روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما