امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ماجرای یک شکارچی که حامی محیط زیست شد

مشاهده ۴۸۶
۱۳۹۸/۰۱/۲۷- ۰۹:۰۲

مستند «خود ساخته» به کارگردانی محمد دستمالچیان در هجدهمین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «خود ساخته» به کارگردانی محمد دستمالچیان از شبکه مستند پخش خواهد شد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، محمد درویش دبیر سیاست‌های محیط‌زیست در مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری و مزدک میر رمضانی کارشناس و فعال محیط‌زیست مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع آسیب‌ها و چالش‌های شکار غیر قانونی حیوانات در مناطق ممنوعه زیستی و لزوم حفاظت از محیط‌زیست کشور صحبت خواهند کرد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «خود ساخته»، ماجرای زندگی یک شکارچی با سابقه کشور است که پس از آنکه درباره محیط‌زیست و گونه‌های مختلف حیوانات احساس خطر کرد، شکار کردن را برای همیشه کنار گذاشت و تفنگش را با ایده‌ای خلاقانه، قلمزنی کرد و به دیوار آویخت. علی اصغر خاکساری طراح، قلمزن، و حکاک دارای مدرک درجه یک هنری در رشته قلمرنی و حکاکی است که روزگاری در زمره شکارچیان با سابقه قرار داشت، اما سال‌ها است که به منظور تشویق شکارچیان برای کنار گذاشتن شکار غیرقانونی، تفنگ آن‌ها را باهنر قلم‌زنی، منقش به شکل‌های زیبا می‌کند. او در این مستند پرتره، هشدار‌هایی درباره وضعیت محیط‌زیست، از بین رفتن مراتع، بحران آب، فرسایش خاک، و… را مطرح کرده و به دنبال راه‌حل‌هایی برای حفاظت از محیط‌زیست می‌رود.

مستند ۶۰ دقیقه‌ای «خود ساخته» که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد دستمالچیان تولید شده است، در برنامه این هفته «به اضافه مستند» پخش و بررسی خواهد شد. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روز‌های چهارشنبه ۲۸ فروردین ساعت ۹ و جمعه ۳۰ فروردین ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستند‌های دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

امتیاز شما