امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

لحظاتی شاد با سریال‎های بهاری تلویزیون

مشاهده ۸۲۲
۱۳۹۸/۰۱/۲۶- ۱۵:۳۵

سبد سیمای رسانه ملی در فصل بهار برای ذائقه مخاطبان خوش ذوق مجموعه‌های نمایشی متنوعی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیما با توجه به استقبال مخاطبان از مجموعه‌های طنز  حجم بیشتری از مجموعه‌های نمایشی را به مجموعه‌های طنز اختصاص داده است.

این آثار  مسائل روز جامعه را دستمایه قرار داده و  موضوعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی روز کشور را مطرح می‌کنند 

 سریال «شرایط خاص» هر شب از شبکه سه سیما به کارگردانی وحید امیرخانی، ساعت 20:45، پخش می‎شود. در قسمت اول این سریال، حمله تروریستی داعش به تهران در خرداد سال 96 بخشی از داستان را تشکیل می‎دهد. چالش های اقتصادی و مشکلات کارگران و کارفرمایان نیز از دیگر مضامین محوری این سریال است. در قسمت‎های آینده، «شرایط خاص» وارد فضای دفاع مقدس نیز می‌شود.
بازیگرانی چون پروانه معصومی، کامبیز دیرباز، بهرام افشاری، نادر سلیمانی، سیروس گرجستانی، مریم سعادت، سوگل قلاتیان، اسدالله یکتا، شهره سلطانی و ... در این سریال نقش آفرینی می‌کنند
سریال«روزهای بی‎قراری ۲» از ساعت 21:30 در شبکه دو پخش می‌شود. این سریال به کارگردانی کاظم معصومی، در ادامه فصل اول این سریال، به ماجراهای یک زن جوان به نام سارا می‎پردازد.  او در فصل اول از همسرش جدا می‌شود و در این فصل به رازهای جدیدی از زندگی خود پی می‌برد. «روزهای بی‎قراری» در شهرهای مختلفی چون مشهد، اصفهان و تبریز می‌گذرد و بازیگران مطرح متعددی دارد. از جمله هنرمندانی که در این سریال نقش آفرینی می‌کنند می‎توان به افسانه بایگان، حمیدرضا آذرنگ، مجید واشقانی، فخرالدین صدیق شریف، سارا صوفیانی، مهتاج نجومی، کاظم هژیر آزاد، صفا آقاجانی و ... اشاره کرد و در کنار آن‌ها بازیگرانی از استان‌های مختلف نیز حاضر هستند.
همچنین شبکه یک سیما، سریال طنز  «دنگ و فنگ روزگار» را برای پخش در فصل بهار تدارک دیده است. داستان «دنگ و فنگ روزگار» به ارتباط دو دوست با بازی محمد نادری و سیروس گرجستانی برمی‌گردد. این دو طی شراکتی، دچار مشکلاتی می‌شوند که ناچار هستند طی سال‎ها این مشکلات را پنهان کنند. همین مسئله باعث رقم خوردن اتفاقات مختلف طنز می‌شود. علاوه بر سیروس گرجستانی و محمد نادری، بازیگران دیگری چون نیما شاهرخ شاهی، بیژن بنفشه خواه، زهره فکور صبور، محمد فیلی، غلامرضا نیکخواه، امیر غفارمنش، ساعد هدایتی، در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند.

مجموعه «عطسه» به کارگردانی مهران مدیری نیز این شب‎ها ساعت 23 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. این مجموعه که قبلا در شبکه نمایش خانگی منتشر شده بود، شامل آیتم‎های مختلفی با موضوعات اجتماعی است و در آن طیف گسترده‎ای از بازیگران طنز، از جمله مهران مدیری، سیامک انصاری، سید جواد رضویان، مهران غفوریان، سروش جمشیدی، فلامک جنیدی، سپند امیرسلیمانی، محمدرضا هدایتی، ساعد هدایتی، رامین ناصرنصیر، علی اوجی، الیکا عبدالرزاقی، نیما فلاح، سحر ولدبیگی، عارف لرستانی و ... بازی کرده‎اند.

بنا بر اخبار رسیده از سریال‌های در دست تولید سیما روند توجه معاونت سیما به تولید سریال های طنز ادامه خواهد داشت و فصل‎های دوم سریال‎های طنز پربیننده‎ای چون «گسل» و «لیسانسه‌ها»(با عنوان «فوق لیسانسه‌ها») در مراحل تولیدند.

امتیاز شما