امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

همه چیز درباره داروی «فاکتور هفت»

مشاهده ۷۴۲
۱۳۹۸/۰۱/۲۴- ۱۰:۰۴

برنامه تلویزیونی «نمودار»، امروز شنبه 24 فروردین، میزبان رئیس انجمن صادرکنندگان و واردکنندگان فرآورده‌های بیوتکنولوژی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «نمودار»، امروز ساعت 18:45، با حضور دکتر فریدون مهبودی رئیس انجمن صادرکنندگان و واردکنندگان فرآورده‌های بیوتکنولوژی از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.
مصطفی امامی‌ با میهمان برنامه در خصوص بیماری هموفیلی، انواع آن و استفاده و توزیع داروی «فاکتور هفت» در ایران و دیگر کشورها به گفت‎وگو می‎پردازد.
آریوسون، فاکتور هفت، انعقادی فعال شده نوترکیب است و یک ماکرو مولکول پروتئینی (گلیکوپروتئینی) است که با تکنولوژی DNA نوترکیب و با استفاده از سلول‎های کلیه نوزاد همستر (BHK) تولید می‌شود و از نظر ساختار مولکولی و فعالیت بیولوژیکی کاملا مشابه فاکتور هفت انعقادی فعال استخراج شده از پلاسمای انسانی است. این دارو برای بیماران مبتلا به هموفیلی اکتسابی، بیماران دچار کمبود مادرزادی فاکتور هفت، بیماران مبتلا به ترمبوآستنی گلانزم کاربرد دارد. پیش از اینکه ایران به تولید این دارو اقدام کند، تنها یک شرکت دانمارکی این دارو را تولید می‌کرد، اما در حال حاضر ایران دومین تولیدکننده این دارو است.
«نمودار» به تهیه‎کنندگی حسین سینجلی محصول گروه اجتماعی شبکه چهار سیماست که روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت 18:45 پخش می‌شود.

امتیاز شما